Zes COVID-19-gevallen op de UT

Gisteren zijn wij door de GGD Twente geïnformeerd over het feit dat bij het testen op het coronavirus zes besmettingen bij studenten van de Universiteit Twente zijn geconstateerd. Het betreft in alle gevallen bewoners van Campus053.

Maatregelen bij Campus053

Op advies van de GGD Twente hebben de gebouwbeheerders van Camelot maatregelen genomen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Zo zijn de gemeenschappelijke ruimtes momenteel gesloten en worden bewoners gevraagd zo veel mogelijk in hun kamer te blijven als ze in het gebouw zijn.

De GGD voert verder bron- en contactonderzoek uit om mogelijke verdere besmettingen te lokaliseren en te voorkomen. Camelot en de UT staan in nauw contact met de GGD en de Veiligheidsregio om hen daarbij, waar mogelijk, te ondersteunen.

Laat je testen bij klachten, ook bij milde klachten

Het is van het grootste belang is dat je je laat testen op het moment dat je klachten hebt die mogelijk op het coronavirus duiden. Op die manier zorgen we samen dat het virus zich niet verder verspreidt.

Het is belangrijk dat je je al laat testen bij milde klachten. Testen zijn vertrouwelijk en de uitslagen daar van worden niet met anderen gedeeld. Ook niet met de UT.

Corona-klachten zijn:

• je bent verkouden of je hebt keelpijn
  • je ruikt of proeft plotseling niet meer
  • je bent benauwd
  • je hebt koorts

Neem voor een afspraak telefonisch contact op met de GGD, 0800-1202 (vanuit het buitenland +31 8 5065 9063). Je kan bellen tussen 8.00 uur ’s ochtends en 20.00 uur ’s avonds. Blijf vervolgens thuis totdat je naar de testafspraak kan. Na de test blijf je thuis tot de uitslag bekend is, je ontvangt in die periode ook geen bezoek. Je hoeft niet voor de test te betalen.

Woon je in het Campus053-gebouw en heb je directe vragen? Neem dan contact op met de GGD Twente: bel 053 - 487 6840 tijdens kantooruren (8.30-17.00 uur). Ben je erg ziek, met hoge koorts of erg benauwd? Neem dan contact op met je huisarts.

Houd je aan de hygiëne-maatregelen

Tevens vragen we je de al geldende hygiëne-maatregelen goed te volgen. Houd 1,5 meter afstand van anderen, was vaak je handen, hoest en nies in je elleboog en vermijd drukke plekken. Reis niet naar landen met een oranje of rood reisadvies als dat niet strikt noodzakelijk is. Mocht je terugkomen uit een land met een oranje of rood reisadvies, ga dan 14 dagen in thuisquarantaine.