Kies je challenge Team up en draag bij aan oplossingen voor grote, maatschappelijke uitdagingen

Twaalf universiteiten uit twaalf verschillende, Europese landen dagen jouw uit. Met welke challenge ga jij aan de slag bij ECIU University? Dit netwerk van twaalf campusuniversiteiten in twaalf steden van Europa biedt talloze combinaties van onderwijs- en onderzoek aan. En jij kan als UT-student meedoen.

Vanaf februari is het onderwijs van ECIU University open voor UT-studenten. In multidisciplinaire en internationale teams werk je aan mondiale problemen op lokaal, nationaal en internationaal niveau. Dit doe je met een challenge-based aanpak, een nieuwe manier van onderwijs. Hoe het precies werkt, zie je hier.

Zoals de naam al zegt, draait het bij challenge-based learning allemaal om uitdagingen. Het gaat om echte, bestaande vraagstukken uit de wereld om ons heen. Ze worden aangeleverd door bedrijven en overheden. Zij vragen jou als student je kennis en vaardigheden in te zetten en bij te dragen aan oplossingen.

Dat samenbrengen van studenten en wetenschappers met de overheid, bedrijven en burgers vormt het hart van ECIU University en is nodig, omdat uitdagingen van onze samenleving complex en verreikend zijn. Mondiale kwesties vragen om een lokale, regionale of internationale aanpak. En om een nieuwe manier van werken. Je werkt niet alleen samen met bijvoorbeeld studenten uit Italië, Frankrijk, Litouwen of Portugal, maar ook met mensen uit het veld, denk aan gemeente, bedrijven, experts en maatschappelijke organisaties. Door op alle niveaus de handen in een te slaan, draag je bij aan het oplossen van complexe, real life challenges én aan een betere samenleving.

Het mooie van deze nieuwe universiteit is, dat jij zelf aan de knoppen draait. Jij bepaalt in welke challenge je zin hebt. Neem gauw een kijkje op het platform om te checken welke uitdagingen  er al allemaal zijn en om alvast warm te lopen.

ECIU University in het kort

ECIU University is een nieuwe, Europese universiteit  bestaande uit twaalf  universiteiten verdeeld over Europa en één associate partner uit Mexico.

Zie ook onderstaand, eerder verschenen bericht

NL https://www.utwente.nl/onderwijs/student-services/actueel/nieuws/2020/11/849694/een-game-changing-universiteit?code=db3087d3