Twee UT onderzoekers in debat 1Twente

Prof.dr. Wieteke Willemen (Faculteit ITC) en dr. Ringo Ossewaarde (Faculteit BMS) gaan vanavond (26 oktober) in debat over de 17 duurzame ontwikkelingsdoelen die de VN hebben geformuleerd. Het debat wordt in het kader van 75 jaar VN georganiseerd door 1Twente en is om 19:30 uur live te zien via de website www.overijsselviertvrijheid.nl 1Twente.

Naast Willemen en Ossewaarde nemen deel aan het debat: Han ten Broeke (oud 2e kamerlid en directeur Politieke Zaken bij het Haags Centrum voor Strategische Studies), Matthijs Nijboer (directeur Natuur en Milieu Overijssel) en Ingrid Jansen (directeur Stimuland, plattelandsontwikkeling).

Dilemma’s

Zij gaan in gesprek over de dilemma’s voor Overijssel ten aanzien van een aantal van de 17 duurzame ontwikkelingsdoelen die de VN hebben geformuleerd en welke ondertekend zijn door 193 landen. Bijvoorbeeld over welke belangrijkste dilemma’s en uitdagingen er de komende jaren liggen voor Overijssel op het gebied van de gevolgen van de klimaatveranderingen.