HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenRamses Wessel benoemd als hoogleraar Europees Recht bij de RUG
Arjen Reef

Ramses Wessel benoemd als hoogleraar Europees Recht bij de RUG

Na bijna twintig jaar verlaat professor Ramses Wessel de Universiteit Twente om terug te keren naar de universiteit waar hij ooit studeerde, de Rijksuniversiteit Groningen (RUG), maar nu als hoogleraar Europees recht.

In zijn tijd bij de UT heeft hij verschillende rollen vervuld. Als opleidingsdirecteur was hij één van de initiatiefnemers van het programma Europese Studies en de samenwerking met de Universiteit van Münster op dat terrein. Na deze functie was Ramses achtereenvolgens interim decaan van de toenmalige Faculteit Management & Bestuur en decaan onderwijsvernieuwing.

De meeste UT’ers zullen Ramses Wessel kennen als drijvende kracht achter de invoering van het Twents Onderwijsmodel (TOM), waar hij vele jaren als decaan onderwijsvernieuwing met hart en ziel aan heeft gewerkt. Ramses Wessel zelf zegt hierover: “Op TOM ben ik nog steeds heel trots. We hebben daar echt iets vernieuwends neergezet en we zien in de evaluaties dat het echt zijn vruchten afwerpt.”

De hoogleraar is ook blij met het onderwijsprogramma waarin hij zelf actief is. “De laatste nationale studenten enquête laat zien dat ik de master European Studies achterlaat als één van de beste programma’s van de UT en het is goed om te zien wat ons team heeft bereikt,” aldus Wessel zelf.

Het College van Bestuur is Ramses Wessel dankbaar voor alles wat hij in 20 jaar voor de UT heeft betekend en wenst hem veel succes in zijn nieuwe functie.

Contact: Bertyl Lankhaar, woordvoerder College van Bestuur Universiteit Twente, M: 0620027435