HomeOnderwijsOnderwijs voor professionalsGuus Rijnders nieuwe Captain of Science Topsector High Tech Systemen en Materialen

Guus Rijnders is per 1 januari toegetreden als lid van het topteam High Tech Systemen en Materialen (HTSM). Daarmee volgt hij Jacquelien Scherpen op als 'Captain of Science'. Het is de tweede keer dat een hoogleraar van de Universiteit Twente Captain of Science van HTSM wordt, na Dave Blank die van 2011 tot en met 2020 deze rol vervulde.

Innovatie op urgente transities met inzet van sleuteltechnologieën

Vanuit zijn nieuwe rol als vertegenwoordiger van de wetenschap voor de topsector High Tech Systemen en Materialen (HTSM) wil Guus Rijnders een push geven aan onderzoek en innovatie met de inzet van (sleutel)technologieën en materialen. Guus Rijnders, hoogleraar NanoElectronic Materials, Universiteit Twente: “De samenwerking tussen wetenschap en industrie is de katalysator voor innovatie, waarin nieuwsgierigheid de weg effent voor ontdekkingen en samenwerking de brug slaat naar vooruitgang. Een sterke betrokkenheid en afhankelijkheid in deze samenwerking is noodzakelijk om de belofte van innovaties en sleuteltechnologieën in technologische en maatschappelijke urgente transities mogelijk te maken. Ik wil me inzetten om deze betrokkenheid en samenwerking verder vorm te geven, en daarmee de impact van onderzoek en innovatie in de Nederlandse economie en maatschappij te vergroten.

Meer informatie

Prof. Dr. Ing. Guus Rijnders is hoogleraar NanoElectronic Materials bij de vakgroep Inorganic Material Science (IMS; Faculteit TNW). Hij was tot februari 2024 wetenschappelijk directeur van het MESA+ Institute for Nanotechnology. Hij is ook een van de uitgelichte wetenschappers van de Universiteit Twente. De topsector High Tech Systemen & Materialen (HTSM) ontwikkelt en produceert hoogwaardige eindproducten, halffabricaten, componenten en materialen voor klanten over de hele wereld. Als één van de tien topsectoren zijn ze 'the great coordinator' voor hightech innovatie in publiek-private samenwerkingen in Nederland én daarbuiten

K.W. Wesselink - Schram MSc (Kees)
Wetenschapscommunicatiemedewerker (aanwezig ma-vr)