HomeOnderwijsOnderwijs voor professionalsQuantum computing: een hype?
Centrum voor Veiligheid en Digitalisering

Quantum computing: een hype?

Het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat quantumcomputing wijdverspreid gebruikt zal worden. Maar wat is quantumcomputing precies en hoe kunnen organisaties hiermee omgaan?

In december hebben de Belastingdienst en de Nederlandse politie hun visie en uitdagingen voorgelegd aan experts van het Centrum voor Veiligheid en Digitalisering. Dit leidde tot een interessante verkenning met de Hogeschool Saxion, de Politieacademie, de University of Twente en Aventus. In relatie tot de ontwikkeling van quantumtechnologie kwamen vragen naar boven als: Hoe lang slaan we data op? Wat zijn de gevolgen als deze data lekt? Hoe lang is deze data gevoelig?

Lees het gehele verslag op de website van het Centrum voor Veiligheid en Digitalisering.

Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: