UTFaculteitenTNWNieuwsDr. Pavlina Nanou wint de Prins Friso Award!
Foto KIVI

Dr. Pavlina Nanou wint de Prins Friso Award!

Dr. ir. Pavlina Nanou is door de vakjury verkozen tot winnaar van de Prins Friso Ingenieursprijs 2024.

Zij mag zich een jaar lang Ingenieur van het Jaar noemen. Dr. Pavlina Nanou behaalde haar MSc in Chemische Technologie aan de faculteit TNW van Universiteit Twente in 2007. Ze is een van de oprichters van TNO-spinoff TORWASH, dat een innovatief proces heeft ontwikkeld om duurzame chemicaliën, brandstoffen en zelfs meststoffen uit rioolslib te halen.

De Prins Friso Engineering Award wordt jaarlijks uitgereikt door het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) aan een ingenieur die uitblinkt in expertise, innovatief vermogen, maatschappelijke impact en ondernemerschap. De prijs draagt de naam van Prins Friso, de overleden broer van Koning Willem-Alexander. Prins Friso was een werktuigbouwkundig en lucht- en ruimtevaartingenieur en een zeer gerespecteerd lid van KIVI.