UTFaculteitenTNWNieuwsGeslaagde 23th edition van the Dutch Chaperone Meeting

Geslaagde 23th edition van the Dutch Chaperone Meeting

De Nanobiophysics groep (NBP) heeft met succes de 23e editie van de Dutch Chaperone Day georganiseerd op woensdag 19 april in de Technohal. Dit evenement wordt jaarlijks georganiseerd door het onderzoeksnetwerk dat werkt aan de kwaliteitscontrole van cellulaire eiwitten, eiwitmisvorming en eiwitaggregatie in Nederland. De bijeenkomst heeft als doel om de gemeenschap op te bouwen door onderzoekers in verschillende stadia van hun carrière samen te brengen.

Dit jaar waren Dr. Christian Ottman, Dr. Tessa Sinnige en Dr. Kasia Tych van respectievelijk de universiteiten van Eindhoven, Utrecht en Groningen uitgenodigd om hun werk te presenteren. Bovendien hadden PhD's en postdocs de mogelijkheid om hun nieuwste resultaten te presenteren. Ook werden 8 jonge onderzoekers geselecteerd om een mondelinge presentatie te geven. Naast deze mondelinge presentaties was er voldoende gelegenheid om over wetenschap te discussiëren tijdens een postersessie met een hapje en drankje.

We kijken uit naar de bijeenkomst van volgend jaar!