UTTechMedTechMed CentrumEvenementenAankomende evenementeneCMC Seminars: #2 Maatschappelijke meerwaarde zorginnovaties

eCMC Seminars: #2 Maatschappelijke meerwaarde zorginnovaties

Hoe meten we de maatschappelijke impact van zorginnovaties?

In deze seminar van 90 minuten neemt Stephanie Jansen-Kosterink van Roessingh Research and Development je mee in dit thema gebaseerd op de SROI-methodiek, oftewel Social Return On Investment. Door beperkte middelen en capaciteit in de gezondheidszorg wordt het meten van impact cruciaal. De SROI-methode is ideaal voor duurzame implementatie van zorginnovaties.

De evidence-based SROI-methode demonstreert de sociale impact van een zorginnovatie door deze in economische en sociale termen te begrijpen, sturen en communiceren. Dit gebeurt via een impactkaart, opgesteld in samenwerking met belanghebbenden, gevolgd door vijf verdere stappen om de SROI-ratio te berekenen. Deze introductie is geschikt voor iedereen die werkt aan innovatie in de zorg, zowel aan de (technologische ontwikkeling) als aan de implementatie in de praktijk. Naast het kennismaken met de SROI-methode biedt deze seminar ook een mooie kans om in contact te komen met andere partijen die interesse hebben in dit onderwerp.

• Datum: 23 mei 2024
  • Tijd: 15.30 - 17.00 (incl. aansluitende netwerkborrel)
  • Taal: Nederlands
  • Locatie: TechMed Centre, Auditorium TL 1133 (Universiteit Twente)

Sprekers
Stephanie Jansen-Kosterink (Roessingh Research & Development)

ECMC SEMINARS

Dit seminar markeert de tweede sessie in een reeks van activiteiten georganiseerd door het eCMC, waarin gezamenlijke sessies worden gehouden met partners die zich bezighouden met remote patient monitoring & eHealth. Deze sessies zijn ontworpen om een platform te bieden waarop experts uit verschillende sectoren samen kunnen komen, kennis kunnen delen en innovatieve ideeën kunnen uitwisselen over het gebruik van technologieën in de gezondheidszorg. Ons doel is om een diepgaand begrip te ontwikkelen van de uitdagingen en kansen op het gebied van remote patient monitoring en eHealth, en om gezamenlijk oplossingen te verkennen die kunnen leiden tot verbeterde patiëntenzorg en gezondheidsresultaten. We kijken ernaar uit om met u allen samen te werken en een positieve impact te hebben op de toekomst van de gezondheidszorg.

Registratie

Registreer je voor dit event
Klik hier

Hoewel dit een gratis evenement is, is het belangrijk om te onthouden dat registratie voor dit evenement niet vrijblijvend is. We rekenen op jouw deelname om drankjes en eten tijdens het programma te kunnen reserveren. Als je het evenement waarvoor je je al hebt geregistreerd niet kunt bijwonen, vragen we je vriendelijk om ons hiervan op de hoogte te stellen. Stuur een e-mail naar m.f.makkink@utwente.nl

eCMC

Zorg moet op de juiste plaats, op het juiste moment worden geleverd en waar mogelijk en noodzakelijk worden ondersteund door technologie. Hierbij vormen eHealth en Remote Patient Management (RPM) een belangrijke faciliterende technologie. Het eCMC verbindt wetenschap, gezondheidszorg en industrie om eHealth/Remote Patient Management-innovatie te versterken en te versnellen. Het eCMC begint in de regio Twente/Salland, maar heeft duidelijke nationale en Europese ambities.

Snelle innovatie voor RPM

Het eCMC (expertiseCentrum voor Remote Monitoring & Coaching) is een alles-in-één systeem: één plek met een uitgebreid en actief netwerk dat ondersteunende diensten biedt voor het ontwerp, de ontwikkeling en de implementatie van een product, onderzoek en training. Het eCMC is een initiatief van de Universiteit Twente - TechMed Centre en TNO, mede opgericht door NeLL en ondersteund door NovelT.