UTStudium GeneraleProgramma / agendaWeek van Inspiratie / De ruimte ontdekken met André Kuipers
Foto: Walter Kallenbach

Week van Inspiratie / De ruimte ontdekken met André Kuipers

De Nederlandse ESA-astronaut André Kuipers woonde en werkte 204 dagen in het internationale ruimtestation. Hoe is het om zo lang in de ruimte te leven? Hoe heeft het Kuipers' wereldbeeld veranderd? Volgens Kuipers zijn we in feite allemaal astronauten, op een fragiel ruimteschip dat Aarde heet. Welke waardevolle inzichten levert ruimtereizen ons op, zodat we beter voor onze planeet kunnen zorgen? En wat brengt de toekomst: duurzame raketten en een bemande missie naar Mars? In samenwerking met KIVI Students Twente, Arago and Space Society Twente.

Moderator: Jennifer Herek, Decaan van de Faculteit Technische Natuurwetenschappen

Rond 13:30 is er een korte pauze, gevolgd door Q&A

Zaal: Vrijhof/ Agora

Dit programma is in het Engels.

Voor vragen:

A. Heukels (Anneke)