UTStudium GeneraleProgramma / agendaScience Café Enschede: Nederland bij zes meter zeespiegelstijging

Science Café Enschede: Nederland bij zes meter zeespiegelstijging

Om deel te nemen is het nodig om in te schrijven via onderstaande link "Registreren".

Hoe snel en hoeveel de zeespiegel zal stijgen, daar is nog veel discussie over, maar dát hij zal stijgen, staat als een paal boven water. Eric-Jan Pleijster MSc (LOLA Landscape Architects) bedacht een visionair ‘plan B’ voor Nederland in 2200, als het water zes meter gestegen is. Laag Nederlands is één grote lagune; de hoge zandgronden steken als eilanden boven het water uit. Prof. dr. Kathelijne Wijnberg (hoogleraar Coastal Systems & Nature-based Engineering, UT) laat zien hoe het landschap in Nederland met stijgende zeespiegel kan veranderen. Wijnberg doet onderzoek naar duurzame en natuurlijke kustverandering. Talkshow host: prof. dr. ing. Dave Blank (adviseur onderzoek, Saxion). In samenwerking met KIVI en Architectuurcentrum Twente.

REGISTREREN

student / niet student