UTFaculteitenEEMCSNieuwsBoudewijn Haverkort nieuwe decaan Tilburg School of Humanities and Digital Sciences

Per 1 januari 2019 zal Boudewijn Haverkort (vakgroep DACS) de UT verlaten en zijn nieuwe functie als decaan van Tilburg School of Humanities and Digital Sciences starten.

Boudewijn Haverkort is sinds 2003 hoogleraar ‘Ontwerp en analyse van communicatiesystemen’ aan de Universiteit Twente. In deze functie is hij verantwoordelijk voor onderwijs en onderzoeksprojecten op gebied van betrouwbare computer-communicatiesystemen. Vanaf 2017 vervult Boudewijn de functie van disciplinevoorzitter voor de discipline Computer Science binnen de faculteit, ook in de periode van 2008-2009 vervulde hij deze functie. Naast een indrukwekkend wetenschappelijk profiel staat Boudewijn ook bekend om zijn uitgebreide netwerk.

Sinds februari 2016 is Boudewijn voorzitter van Commit2Data, het nationale publiek-private onderzoeksprogramma op het gebied van big data en big data toepassingen. Deze samenwerking wordt gedragen door NWO, TNO, het ministerie van Economische Zaken en private partners. Binnen dit onderzoeksprogramma starten tientallen onderzoeksprojecten op het gebied van big data en toepassingen in, onder andere, de sectoren energie, logistiek, verzekeringen en banken, gezondheidszorg, en de creatieve industrie.

Het faculteitsbestuur is Boudewijn zeer erkentelijk voor al het werk dat hij verricht heeft. Joost Kok: “We zullen Boudewijn missen, maar tegelijkertijd kijk ik naar toekomstige mogelijkheden om de verbinding te behouden.” Het faculteitsbestuur wenst Boudewijn het allerbeste in het vervolg van zijn loopbaan.