UTFaculteitenEEMCSNieuwsKNVI Scriptieprijs voor Informatica en Informatiekunde – Eerste en derde prijs voor UT afgestudeerden

Thijs van Ede, Djurre van der Wal en Meike Nauta, waren genomineerd voor de KNVI Thesis Award voor Informatica en Informatiekunde, naar aanleiding van hun uitzonderlijke prestaties voor hun Computer Science Masterdiploma: zij zijn alledrie cum laude geslaagd én hebben een 10 voor hun eindproject gehaald.

De jury is tot de conclusie gekomen dat de eerste prijs dient te worden verleend aan Meike Nauta, Universiteit Twente. Zij werd voorgedragen door Dr. D. (Doina) Bucur, Dr. C. (Christin) Seifert en Dr. ir. M. (Maurice) van Keulen. Haar scriptie betrof het onderwerp “Temporal Causal Discovery and Structure Learning with Attention-Based Convolutional Neural Networks”.

De tweede prijs is toegekend aan Govert Brinkmann, Universiteit Leiden, voorgedragen door Prof. dr. ir. F.J. (Fons) Verbeek en Dr. K.F.D. (Kristian) Rietveld, voor zijn scriptie “Interactive Visualization of Large Networks on a Tiled Display System”.

De derde prijs is toegekend aan Thijs van Ede, Universiteit Twente, voorgedragen door Dr. A. (Andreas) Peter, voor zijn scriptie “Detecting Adaptive Data Exfiltration in HTTP Traffic”.

Djurre van der Wal heeft de KNVI Internet Scriptieprijs – Internet & Techniek gewonnen.

Lees meer in het interview met Arend Rensink in U Today