UTFaculteitenEEMCSNieuwsRunning Therapy voor EEMCS studenten

Running Therapy voor EEMCS studenten

De faculteit van EEMCS is een nieuw programma gestart om een betere omgeving te creƫren voor studenten om uit te blinken door runningtherapie in te voeren als middel om hun geestelijke gezondheid te bevorderen. Runningtherapie is een vorm van therapie waarbij hardlopen of wandelen wordt gebruikt als therapeutische activiteit om het fysieke en mentale welzijn te bevorderen. Het kan angst- en depressiesymptomen helpen verminderen, het algehele welzijn vergroten en de stemming verbeteren.

Het programma duurt een jaar, waarbij de eerste 3 maanden worden begeleid door een runningtherapeut van Topvorm Twente en de volgende 9 maanden door een door Topvorm Twente opgeleide student-assistent. De sessies vinden elke woensdag van 8.00 tot 9.00 uur plaats op de U-track bij Sportcentrum.

De eerste lichting is al begonnen, maar studenten kunnen nog steeds hun plek reserveren door contact op te nemen met Renee@topvormtwente.nl of te bellen naar 053-7676020. Er zullen in totaal 3 groepen zijn, waarvan de volgende in juni begint en de volgende in oktober. We kijken ernaar uit om samen te werken aan vooruitgang en uitmuntendheid, stap voor stap!

For meer informatie
Renée Hof