UTFaculteitenEEMCSNieuwsDe Month of Education zit erop!

De Month of Education zit erop!

Vier weken lang organiseerde de faculteit EEMCS de tweede editie van de Month of Education. Van 17 mei tot en met 9 juni gingen collega’s met elkaar in gesprek over de toekomst van het onderwijs. Er waren presentaties, workshops en paneldiscussies over een breed scala aan onderwerpen. De deelnemers waren over het algemeen erg enthousiast en vonden het waardevol om op deze manier ideeën uit te wisselen. Uiteraard zijn er ook verbeterpunten, maar als organisatie kijken we tevreden terug. We hopen dan ook dat het evenement volgend jaar een vervolg krijgt bij een andere faculteit.

In de laatste week ging het onder andere over ‘Stakeholder Perspective’. De sessies van de studieadviseurs en een gastspreker van UNL (Universiteiten van Nederland) waren inhoudelijk erg interessant, maar kenden zo direct na de Pinksteren toch wat minder animo.

Challenge
Op de laatste dag, onder de noemer "Design the Future!", gingen twee groepen aan de slag met de volgende challenge: “How to create a personal learning experience that is also of value and valued, and in which quality is safeguarded.” Onder de bezielende leiding van Eduardo Hermsen en Olga Karageorgiou werd de brede context ervan verkend en de verhouding tot de persoonlijke ervaring en achtergrond. Eén dag brainstormen over zo'n uitdagend onderwerp is natuurlijk niet genoeg om tot een concreet plan te komen, maar aan het eind van de dag presenteerden de deelnemers wat volgens hen de noodzakelijke ingrediënten waren.

Winnaar: Go on an adventure!
Voordat de Month of Education werd afgesloten met een borrel, maakten we nog de winnaar bekend van de Best Poster Award. Die was voor Anne-Johan Annema met zijn poster “Go on an adventure!” Met deze poster gaf Anne-Johan vorm aan zijn overtuiging dat een meer gepersonaliseerde benadering van leren, met de juiste mix van leeractiviteiten, niet alleen een effectieve, maar ook een schaalbare manier is om ons onderwijs in te richten.

Dank aan alle aanwezigen voor de komst en hopelijk tot volgend jaar!