UTFaculteitenEEMCSNieuwsPeter Veltink benoemd tot portefeuillehouder onderzoek van de faculteit EEMCS

Peter Veltink benoemd tot portefeuillehouder onderzoek van de faculteit EEMCS

Het College van Bestuur van de Universiteit Twente heeft prof.dr.ir. Peter Veltink benoemd tot de nieuwe portefeuillehouder onderzoek van de faculteit Electrical Engineering, Mathematics & Computer Science (EEMCS). Peter is op 15 mei 2022 in zijn nieuwe functie begonnen.

Peter is een alumnus van de Universiteit Twente, waar hij in 1984 (cum laude) afstudeerde in Elektrotechniek en in 1988 promoveerde op het gebied van elektrische zenuwstimulatie. Hij deed een sabbatical aan de Case Western Reserve University in 1989 en aan het Sensory Motor Interaction center (SMI) van de Universiteit van Aalborg in 1998. Sinds 2003 leidt hij de Biomedical Signals and Systems Group binnen de afdeling Electrical Engineering van de faculteit EEMCS.

Onderzoeksprioriteiten vormgeven
Zijn onderzoek concentreert zich op de gebieden van de menselijke functietechnologie. Peter heeft vele nationale en Europese onderzoeksprojecten verworven, gecoördineerd en eraan deelgenomen. "Door mijn multidisciplinaire ervaring en mijn huidige rol als voorzitter van de Biomedical Signals and Systems Group, ken ik veel mensen binnen de faculteit, in andere faculteiten, in onze instituten en in nationale en internationale netwerken op mijn vakgebied en daarbuiten. Ik verwacht dat dit een belangrijke troef zal zijn in mijn nieuwe functie," vertelt Peter. "Ik vind het mooi dat ik nu de onderzoeksprioriteiten van de faculteit mede vorm kan geven, de drie disciplines in onze faculteit verder kan helpen verbinden, de samenwerking met de onderzoeksinstituten van de Universiteit Twente kan bevorderen en kan aansluiten bij maatschappelijke prioriteiten."

Kennis overdragen
Peter: "Mijn nieuwe taak is voor mij een uitdaging die goed past in de huidige fase van mijn loopbaan. Diversiteit in brede zin vind ik van groot belang voor onze faculteit. Vooral de ontwikkeling van jonge medewerkers moeten we ondersteunen."