UTFaculteitenEEMCSNieuwsGevolgen van Corona: een blijvende positieve verandering?

Gevolgen van Corona: een blijvende positieve verandering? Paneldiscussie met o.a. Tom Veldkamp

Doo de impact van COVID-19 wordt het hoger onderwijs opnieuw vormgegeven. Dit dwingt ons na te denken over de gevolgen van het onderwijs aan onze universiteit. Wat hebben wij geleerd van onze ervaringen? Welke kansen hebben we? Wat zijn de belangrijkste voorspellingen voor het hoger onderwijs op de lange termijn? Hoe moeten we ons voorbereiden op een toekomstbestendige universiteit?

Op dinsdag 8 juni gaan Tom Veldkamp (Rector) en Jennifer Herek (Decaan Faculteit TNW) in gesprek met onder meer docenten, opleidingsdirecteuren en studenten over de toekomst van het onderwijs aan de UT. Deze ‘paneldiscussie’ wordt live uitgezonden vanuit het TechMed Centre en is voor alle UT-medewerkers en -studenten online te volgen via UT.LIVE. Heb jij vragen of opmerkingen over dit onderwerp? Stel ze tijdens de live uitzending in de chat en wellicht wordt jouw vraag beantwoord door het panel.

Dinsdag 8 juni 2021
15.30 – 17.00 uur
Online te volgen via UT.LIVE

Deelnemers aan deze paneldiscussie zijn: Kim Schildkamp (Faculteit BMS), Herbert Wormeester (Faculteit TNW), Andre ten Elshof (Faculteit TNW), Jacco Snoeijer (Faculteit TNW), Freek van der Meer (Faculteit ITC), Janneke Alers (Faculteit TNW), Katrin Dircksen (S&P), en Kevin Klein Gunnewiek (student TM en Faculteit TNW).

De paneldiscussie ‘Gevolgen van Corona: een blijvende positieve verandering?’ is de eerste discussie van twee UT-brede discussies. Op donderdag 10 juni om 15.30 uur vindt de paneldiscussie ‘Erkennen en Waarderen in onderwijs’ plaats, met onder andere Mirjam Bult, Tanya Bondarouk en Jasper Homminga.

Month of Education

De sessie ‘Gevolgen van  Corona: een blijvende positieve verandering?’ is onderdeel van de TNW ‘Month of Education’ die van 18 mei tot en met 11 juni wordt georganiseerd. Gedurende deze maand worden er inspiratielezingen, workshops en sessies met thema’s als erkennen en waarderen, lifelong learning en challenged-based learning georganiseerd. Met dit initiatief hoopt de Faculteit haar medewerkers verder te ondersteunen en inspireren. Met de twee paneldiscussies wordt de ‘Month of Education’ afgesloten. Deze twee sessies worden UT-breed uitgezonden via UT.LIVE.