UTFaculteitenEEMCSNieuwsTechnical Computer Science krijgt numerus fixus

Technical Computer Science krijgt numerus fixus

Vanaf het collegejaar 2022-2023 krijgt de bacheloropleiding Technical Computer Science (TCS) van de Universiteit Twente een numerus fixus van vierhonderd studenten. Een noodzakelijke beslissing vanwege de enorme populariteit en groei van de opleiding.

De laatste jaren kent informatica op de Universiteit Twente een fikse groei. Studenten draaien warm voor Computer Science. In 2015 kende TCS 62 nieuwe studenten. Het jaar daarop verdubbelde dit aantal en dit collegejaar verwelkomt de opleiding ruim vierhonderd nieuwe gezichten. De selectie is nodig om de kwaliteit van de opleiding te blijven waarborgen.
“Onze opleiding Technical Computer Science is erg hoog aangeschreven en tot nu toe vonden we altijd een weg om ons onderwijs op hoog niveau te houden”, aldus opleidingsdirecteur Vadim Zaytsev. “We maakten onze leermethoden efficiënter en konden meer docenten aannemen, maar het knelde steeds meer. Deze stap is nodig.”

De Universiteit Twente stemde de totstandkoming van deze numerus fixus af met de andere universiteiten in Nederland die een technische informaticaopleiding aanbieden (Delft, Eindhoven, Groningen).

Selectieprocedure

Inschrijven voor de opleiding Technical Computer Science op de Universiteit Twente kan tot 15 januari. Daarna gaat de selectieprocedure van start. Selectie vindt plaats op basis van een vragenlijst en een toelatingsexamen.

Technical Computer Science