UTFaculteitenEEMCSNieuwsNieuwjaarsbijeenkomst 2021 en uitreiking UT in de mediaprijs 2020
Photo: Janneke van den Elshout

Nieuwjaarsbijeenkomst 2021 en uitreiking UT in de mediaprijs 2020

Tijdens de online nieuwjaarstoespraak van Victor van der Chijs op maandag 4 januari 2021 sprak Van der Chijs over: Shaping2030. “Het is een proces dat bruist van de energie, zoals je bijvoorbeeld kunt zien in de verschillende Shaping Expert Groups. We zijn pioniers in Nederland. Zo richten we ons bijvoorbeeld sterk op het opleidingsaanbod binnen de ECIU Universiteit. De hybride vorm van lesgeven en werken is toekomstbestendig. We zijn van plan om daarbinnen een goede balans te vinden.”

(Video: speech Victor van der Chijs 05:46)

“Onze Life Long Learning activiteiten, bijvoorbeeld in de regio Apeldoorn, en de samenwerking met partners als de Vrije Universiteit Amsterdam zijn vorig jaar echt van start gegaan.”

In 2021 viert de UT haar 60-jarig bestaan. Er valt dus veel te vieren. Het thema van het jubileumjaar is 'elke verbinding heeft een verhaal'.

De online nieuwjaarsbijeenkomst werd door zo'n 600 collega’s bijgewoond en zij genoten van de uitgebreide uitzending, de nieuwjaarswens van Victor van der Chijs, de uitreiking van de mediaprijzen en een pubquiz gepresenteerd door Tom Kuipers van Let's
Quiz.

(Video: Winnaars UT in de mediaprijs 2020 met Ruud Verdaasdonk, Peter-Paul Verbeek, Detlef Lohse, Solar Team Twente, Ellen van der Gaag en Cristina Zaga 05:46)

UT in de mediaprijzen 2020

Zoals traditioneel bij de nieuwjaarsbijeenkomst was er aandacht voor de UT’ers die het afgelopen jaar veel in de media zijn geweest. Ruud Verdaasdonk, expert in ‘corona-uitvindingen’, won de mediaprijs 2020. De tweede prijs was voor Peter-Paul Verbeek vanwege de app: de corona-melder. Detlef Lohse won de derde prijs met zijn mondmasker pleidooi in de media. De studentenprijs ging opnieuw naar Solar Team Twente, die in de aanloop naar Australië ongewijzigd zichtbaar waren. Ellen van der Gaag bleek de meest succesvolle promovenda in de media, zij verscheen onder andere regelmatig op tv met het onderwerp ‘voeding kan luchtweginfecties bij kinderen doen afnemen. De UT in de Social mediaprijs was voor Cristina Zaga. Waarbij zij o.a. pleit voor Human Touch, High Tech. Haar winnende foto staat hier op Twitter.

(Video: Een jaaroverzicht van UT in de Media 2020 met interviews met: Frank van Ruitenbeek (ITC) en Roland ten Klooster (ET) 05:11).

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)