UTAlumniverenigingenKwadrantNieuwsBachelor Open Dagen verplaatst naar 25 en 26 oktober 2024

Bachelor Open Dagen verplaatst naar 25 en 26 oktober 2024

De Open dagen voor onze bacheloropleidingen in het najaar worden dit jaar gehouden op vrijdag 25 en zaterdag 26 oktober. Aanvankelijk was het voornemen om deze een week eerder te houden, maar we werden onlangs onaangenaam verrast door een bericht van TU Delft dat zij genoodzaakt waren hun open dagen te verplaatsen naar donderdag 17 en vrijdag 18 oktober.

We vinden het belangrijk om zoveel mogelijk studiezoekers te kunnen bereiken, waardoor het samenvallen van onze open dagen met die van met name 4TU niet ideaal is. Door onze open dagen een week later te houden, kunnen we studiezoekers de mogelijkheid bieden beide open dagen te bezoeken, om zo goed mogelijk een beeld te krijgen van de mogelijkheden. Zo kunnen ze het best afwegen welke studie en welke universiteit het best bij hen past.

Voor het verplaatsen hebben we verschillende mogelijkheden afgewogen in samenspraak met verschillende direct betrokkenen en het College van Bestuur. De verschillende opties hebben allen hun eigen voordelen en nadelen. De keuze om de open dagen op 25 en 26 oktober te houden bleek daarbij de meest wenselijke, zoveel vanuit het perspectief van de organisatie als vanuit de studiezoeker.

In overleg met verschillende faculteiten en diensten hebben we gekeken hoe om te gaan met reeds geplande activiteiten voor die data. Zo worden een aantal afstudeerceremonies verplaatst naar een ander moment en worden enkele activiteiten zo ingeroosterd dat we de open dagen op een goede manier kunnen laten plaatsvinden.

Kijk in de jaarcirkel voor een compleet overzicht van de voorlichtingsactiviteiten in collegejaar 2024-2025.