UTFaculteitenEEMCSAgendaNationale finaleronde van de Beverwedstrijd

Nationale finaleronde van de Beverwedstrijd

Op zaterdag 18 maart ontvangt de Universiteit Twente ruim 400 jonge talenten uit het hele land op de campus. De UT is dan namelijk gastheer van de nationale finaleronde van de Beverwedstrijd.

De Beverwedstrijd (Bebras Challenge) is een informaticawedstrijd georganiseerd in meer dan 60 landen voor leerlingen van 10 tot 18 jaar oud. De wedstrijd heeft als doel scholieren van alle leeftijden te motiveren voor informatica en ze spelenderwijs te laten ontdekken of zij interesse en talent hebben voor informatica en ‘computational thinking’.

De voorrondes hebben plaats gevonden op basis- en middelbare scholen door het hele land. Tijdens de wedstrijd maken scholieren vijftien interactieve puzzels die een directe link hebben met onderwerpen uit de informatica: algoritmen, structuren, informatieverwerking, logica. De leerlingen met de hoogste scores uit de voorrondes nemen nu deel aan de nationale eindronde bij de UT.

Voor de finale worden de leerlingen met de hoogste scores uit groep 7-8, klas 1-2, klas 3-4 en klas 5-6 uitgenodigd. De finaledag wordt georganiseerd door de organisatie van de Beverwedstrijd in samenwerking met de bacheloropleiding Technical Computer Science.