UTDienstenHRCTDStoppen met roken, Allen Car's Easy way (live & online)

Stoppen met roken, Allen Car's Easy way (live & online)

Stop binnen 1 dag met roken via de gratis Allen Carr's Easyway (LIVE & online) training

Roken.., of stoppen?  - Je hebt niets te verliezen en alles te winnen! -

Roken blijkt tegenwoordig niet zo eenvoudig te zijn: het is verboden te roken in cafés, restaurants en stations en ook ons universiteit terrein is rookvrij. Misschien voel jij je tegenwoordig bijna een ‘paria’ omdat je rookt. Universiteit Twente wil haar rokende medewerkers nu iets ‘geven’, in plaats van ze iets af te nemen. Wij hechten veel waarde aan de gezondheid en het welzijn van onze medewerkers en willen daarom alle (rokende) medewerkers uitnodigen voor het kosteloos bijwonen van de Allen Carr’s Easy way to stop smoking (online) training. Miljoenen mensen zijn met succes gestopt met roken met behulp van de methode van Allen Carr.

Waarom hebben we gekozen voor de methode van Allen Carr’s Easyway?

Er zijn 3 hoofdredenen waarom we hebben gekozen voor de methode van Allen Carr:

1.    Hoog slagingspercentage

2.    Geen motivatie nodig
De motivatie groeit tijdens de training (en je mag blijven roken tijdens de training)

3.    Korte duur van de training (binnen 1 dag van het roken af) en kosteloze nazorg
De training duurt zo’n 5 uur. Vervolgens kun je gebruik maken van kosteloze nazorg, wat betekent dat je je onbeperkt kunt aanmelden voor online vervolgtrainingen of 24/7 de hulplijn kan bellen.

De Allen Carr trainers & methode

De Allen Carr (online) training richt zich niet op de redenen waarom de roker niet zou moeten roken: het geld, de verslaving, de gezondheidsrisico's en het stigma. Rokers weten dat allemaal al. In plaats daarvan richt de methode zich op de redenen waarom rokers ondanks de voor de hand liggende nadelen, toch blijven roken. DE roker keert inzien dat alle voordelen die worden toegedicht aan het roken, valse voordelen zijn en krijgt inzicht in hoe het verslavingsmechanisme werkt. Na de training wil de roker helemaal niet meer roken. Rokers stoppen met de Allen Carr methode als gelukkige niet rokers, niet met het gevoel dat ze iets missen, maar met een enorm gevoel van opluchting en opgetogenheid dat ze eindelijk hebben bereikt wat ze altijd al wilden. Je mag wel roken, maar je hoeft niet meer.

Tot aan de training rook je gewoon door, tijdens de training zijn er regelmatig rookpauzes. Aan het eind van de training vind een belangrijk moment plaats, dan rook je je allerlaatste sigaret. Na de training kan je gebruik maken van online vervolgtrainingen en kan je de trainers 24/7 bellen voor jouw vragen.

Alle trainers zijn voormalige rokers die zelf zijn gestopt met het gebruik van de methode van Allen Carr. Daardoor begrijpen de trainers de problemen en angsten van de roker en kunnen ze zich in de roker verplaatsen.

Wat als ik niet gemotiveerd genoeg ben?

In feite heeft elke roker de motivatie om te stoppen. Het probleem is dat er iets in de weg staat van de motivatie. En dat komt door de angst. De angst dat het leven minder compleet zal zijn zonder roken, dat sociale gelegenheden altijd minder leuk zullen zijn, dat je altijd het gevoel zult hebben dat er iets ontbreekt, dat je minder goed kunt omgaan met stressvolle en moeilijke situaties, dat je je minder goed kunt concentreren, dat je zeker zult falen, dat de eerste paar weken een marteling zullen zijn.

Hoewel begrijpelijk, zullen deze angsten tijdens de training worden weggenomen. Na de training voel je je minder angstig en heb je geen zin meer om te roken. Het enige wat je nodig hebt is een open mind en binnen de kortste keren ben je een gelukkige niet roker

Meer informatie en ervaringsverhalen vind je op de website van allen Carr, zie www.allencarr.nl

Aanmelden voor een trainingsdatum naar keuze
Op de website van Allen Carr Nederland kun je je aanmelden voor alle live en online trainingen die Allen Carr maandelijks meerdere malen organiseert. De aanmeldprocedure werkt als volgt:

1.    Ga naar www.allencarr.nl

2.    Onder aan de pagina ‘schrijf je in’ aanklikken of selecteer trainingsdata

3.    Kies een trainingsdatum, klik op ‘volgende stap’

4.    Bij de volgende stap (dat is stap 2), Vul je alle gevraagde gegevens in:

5.    Druk op “Verder”

6.    Druk op “Bevestig” (dat is de laatste stap, stap 3)

7.    Hierna ontvang je een bevestiging van je aanmelding in je mailbox, waarna je kunt deelnemen aan de training

Ben je geïnteresseerd in een Engelstalige training, stuur dan een mail naar info@allencarr.nl