UTFaculteitenBMSNieuwsOnline informatiesessie (4 april van 19.00 -20.00 uur) over zij-instroom in het onderwijs

Wil jij leerlingen inspireren en motiveren en een rol spelen bij hun voorbereiding op de toekomst? Heb je weleens een carrièreswitch naar het onderwijs overwogen? Of ben je al docent en wil je een extra bevoegdheid behalen? Dan is een zij- instroomtraject misschien wat voor jou!

Bij de UT-lerarenopleidingen kan je als zij-instromer de eerstegraads onderwijsbevoegdheid halen in een van de vakken informatica, natuurkunde, scheikunde, wiskunde of onderzoek en ontwerpen.

Hiervoor kan je in principe in aanmerking komen als je:

• een universitaire masteropleiding hebt afgerond die verwant is aan het vak waarin je les wilt geven. Met een verwante wo-bacheloropleiding en aantoonbare werkervaring op wo-masterniveau kom je eventueel ook in aanmerking;
  • een aanstelling hebt of vindt als docent in het voorgezet onderwijs in het schoolvak waarvoor je de opleiding wilt volgen.
  • met positief resultaat het geschiktheidsonderzoek/assessment afrondt

Als zij-instromer behaal je binnen (maximaal) twee jaar je lesbevoegdheid en geef je tegelijkertijd al (betaald) parttime les in het voortgezet onderwijs.

Op dinsdag 4 april organiseert de UT een informatiesessie over het zij-instroomtraject aan de Universiteit Twente. De online bijeenkomst vindt plaats van 19.00 tot 20.00 uur. Tijdens deze sessie geven medewerkers van de lerarenopleidingen informatie over hoe zo’n zij-instroomtraject eruit kan zien en wat het assessment inhoudt. Daarnaast bespreken zij welke mogelijkheden er zijn om je te oriënteren op een zij-instroomtraject en bijvoorbeeld eens mee te lopen met een docent. Verder is er gelegenheid om vragen te beantwoorden en eventueel een afspraak te maken voor een vervolggesprek.

Wil je deze online informatiesessie graag bijwonen? Meld je dan van tevoren aan,

Aanmelden informatiesessie