UTFaculteitenBMSNieuwsProf. Dr. Tatiana Filatova gaat Universiteit Twente verlaten

Prof. Dr. Tatiana Filatova gaat Universiteit Twente verlaten

Na 16 jaar aan de Universiteit Twente verhuist Prof. Dr. Tatiana Filatova per 1 april naar de Technische Universiteit Delft. "Het voelt echt alsof ik mijn huis verlaat, en ik zal met warme herinneringen terugkijken naar de samenwerking en vriendschappen uit mijn UT tijd."

Tatiana kwam in 2005 bij de UT binnen als promovendus in milieueconomie en agent-based modellering. Na haar cum laude promotie in 2009 is ze in 2010 begonnen als hoogleraar in de tenure track. In haar tijd aan de UT vervulde ze vele rollen naast haar werk als hoogleraar in de Computationele Economie.

Ze was faculteitsvertegenwoordiger voor het strategische onderzoeksthema 'Engineering for a resilient world', lid van de Sustainability Group in Shaping2030, co-leider van het onderzoeksthema 'Resilient societies' van de BMS, leider van de themagroep ‘agent-based modelling en klimaatverandering’, lid van de Young Academy (JA@UT) en voorheen lid van de wetenschappelijke stuurgroep voor het facultaire onderzoeksthema 'Water'.

Afscheid NEMEN

"Ik ben gegroeid als academica op de UT. Ik ben erg dankbaar voor alle geweldige collega's waarmee ik heb samengewerkt bij CSTM, verspreid over de faculteiten BMS, ET en ITC, en voor mijn mentoren voor alles wat ik heb geleerd. Het voelt echt alsof ik mijn huis verlaat, en ik zal met warme herinneringen terugkijken naar de samenwerking en vriendschappen uit mijn UT tijd. Nu is het tijd voor een nieuwe uitdaging. Ik zal zeker in contact blijven met de UT-community, bijvoorbeeld via mijn werk binnen het 4TU HTSF DeSIRE Resilience programma en het 4TU Resilience Engineering Center . Ik ben dankbaar voor de tijd en de ervaringen die ik hier heb opgedaan en ik kijk uit naar wat me te wachten staat", zegt Tatiana.

VIDI

Onlangs heeft Tatiana een Vidi-subsidie gekregen om een team op te zetten voor haar onderzoek naar klimaatbestendige toekomsten door middel van transformatorische aanpassingen. Het College van Bestuur is Tatiana Filatova dankbaar voor alles wat ze voor de UT heeft gedaan en het is jammer om zo'n gewaardeerd lid van de UT-gemeenschap te zien vertrekken. Ze wensen haar veel succes in haar nieuwe functie en hopen verder samen te werken binnen 4TU en tussen onze universiteiten.