Vakpublicaties

De afgelopen jaren zijn er veel publicaties over de datateam® methode verschenen in verschillende bladen. Hieronder is een overzicht hiervan te vinden.

Poortman et al. (2017). De rol van docenten en schoolleider: Datateams voor onderwijsverbetering. De Nieuwe Meso, Juni 2017.

Stichting Carmelcollege (2015). Onderzoek wijst uit: Datateams werken. Carmel Magazine, September 2015.

Meerdink, M., Smit, M., & Leusink, H. (2014). De juiste Koers. Didactief, Juni 2014.

Marel, C. van der (2014). Data gedreven werken aan het onderwijs. InDruk, Juni 2014.

Stichting Carmelcollege (2014). Datateams zelfstandig verder. Carmel Magazine, September 2014.

Lisette Blankestijn. Toetsen: Middel voor onderwijsverbetering of afreken instrument. Podium (Magazine van de PO Raad), 3, Februari 2014.

Stichting Carmelcollege (2013). Datateam ontmaskert fabels. Carmel Magazine, September 2013.

Masterclass opbrengstgericht werken in datateams (VO). Magazine School aan Zet, Juni 2013.

Schildkamp, K. (2012). Werken met datateams op scholen. Examens, 2(9), 5-9.

Schildkamp, K. (2012). Opbrengstgericht werken: data-geïnformeerd onderwijs voor schoolverbetering. In R. Zwart, K. van der Veen, & J. Meirink (Eds.). Onderzoek in de School ter discussie: Doelen, criteria en dilemma’s, pp. 29-36.

Stichting Carmelcollege (2012). Data-analyse als basis van oplossing voor onderwijsproblemen. Carmel Magazine, December 2012.

Groenewegen, T. (2011). Datateam loopt harder. VO Spiegel, Maart 2011.

Schildkamp, K., & Lanjouw, M. (2011). Datateam verbetert opbrengst. Didactief, Mei 2011.

Schildkamp, K. (2011). ‘Onderbuikgevoelens kloppen vaak niet’. Werken met datateams voor onderwijsverbetering. Mesofocus, 83.