UTAlumni NetwerkNieuwsAcademische lerarenopleidingen lanceren voorbereidingsplatform Klaar voor de Stap voor overstappers in het voortgezet onderwijs
Onderwijsloket

Op 24 januari, de Internationale dag van het onderwijs, hebben de academische lerarenopleidingen, waaronder de lerarenopleiding van de UT (sectie BMS-ELAN) Klaar voor de Stap gelanceerd, het platform voor de overstap naar het voortgezet onderwijs.

Een overstap naar het onderwijs is enorm uitdagend: een nieuwe opleiding én een nieuwe baan, waarbij een overstapper vaak direct voor de klas staat. Een goede voorbereiding is daarom essentieel. Op Klaar voor de Stap nemen overstappers je mee in hun verhalen en tips, zodat je kunt leren van hun ervaringen; bijvoorbeeld over de voorbereiding van de allereerste les, het doorlopen van het zij-instroomassessment of fit blijven voor de klas.

Zo kunnen overstappers met nog meer vertrouwen, inzicht en grip beginnen aan hun eerste weken. Het platform, verbonden aan Het Onderwijsloket, is ontwikkeld door UNL, de universitaire lerarenopleidingen, schoolopleiders en Stichting Onderwijs in.

Bekijk het platform >>