UTAlumni NetwerkAgendaReünie 1986-2009

Reünie 1986-2009

Graag nodigen wij je uit om op vrijdag 12 mei, samen met je vrienden van toen, herinneringen op te halen aan jouw studietijd! Wij organiseren op deze dag een reünie voor de studielichtingen van ‘de ondernemende universiteit’ (jaargangen 1986 tot en met 2009).

Deze reünie wordt georganiseerd ter gelegenheid van de 61e Dies Natalis van de Universiteit Twente. Ook bij de aansluitende viering van de Dies zijn jullie van harte welkom! In 2023 staat maatschappelijke impact centraal tijdens de academische evenementen. Met andere woorden: welke impact heeft ons onderwijs en onderzoek op beleidsmakers, bedrijven en burgers buiten de academische wereld?

Reunie

Wij zijn benieuwd naar de impact die jouw studietijd heeft gehad op jou, maar ook de impact die jouw generatie heeft gehad op de UT-community! Van de opkomst van de eerste desktop computers tot de eerste mobiele telefoons. Jullie waren erbij. Jouw generatie was betrokken bij de vestiging van de Pakkerij, de oprichting van het eerste Solar Team en bij de bezetting van het BB-gebouw! Hoe was het om in deze tijd te studeren aan de UT?

Tijdens een ochtendvullend programma zullen we ingaan op de impact van jullie generatie. Wij regelen een programma, een locatie, een lekkere lunch en wat versnaperingen. Het enige dat jij hoeft te doen is al je vrienden op te trommelen! En als je dan toch met ze in gesprek bent, blik dan gelijk even samen terug op jullie generatie. Wat was de impact van jouw studietijd op jouw leven en wat voor impact heeft jullie generatie gemaakt op de UT? Laat het ons weten in je aanmelding, zodat wij dit kunnen verwerken in het programma.

Dies Natalis

De Diesrede van 2023 wordt gegeven door De Heer Frans Timmermans, Executive Vice-President van de Europese Commissie en verantwoordelijk voor de Europese Green Deal. Hij zal bespreken hoe de EU en haar lidstaten baanbrekend werken aan een groene transitie in eigen land, het koolstofarm maken van onze economie en samenleving en het streven naar hernieuwbare energie, op een manier waarbij niemand achterblijft. Maar ook hoe de EU haar partners wereldwijd samenbrengt om de klimaat- en milieucrises aan te pakken. Ook van collega's Albert van den Berg, Cheryl de Boer en een Green Hub-student kun je inzicht verwachten in hun persoonlijke streven naar klimaatverandering.

10:15u – 11:45u

Optioneel: rondleiding op de campus (beperkt aantal plekken)
Langs onder andere het nieuwe ITC-gebouw en de verbouwde Boerderij

11:30u – 12:00u

Ontvangst met koffie, thee en wat lekkers

12:00u – 13:00u

Plenaire sessie ‘IMPACT van een generatie'
Wat voor impact heeft jullie generatie gemaakt op de UT? Wat voor impact heeft studeren in Twente gehad op jouw leven?

13:00u – 14:30u

Lunch

15:00u – 16:30u

61ste Dies Natalis van de Universiteit Twente in de Waaier

16:30u – 18:30u

Borrel in de Waaier

De reünie vindt plaats in het Amphitheater van de Vrijhof en de Dies Natalis in de Waaier.

AANMELDEN

Aanmelden is mogelijk via de knop hieronder. Je kunt je bij opgave ook optioneel aanmelden voor de rondleiding over de campus. Graag vernemen we ook of je aansluitend aanwezig wil zijn bij de Dies Natalis.