UTVrijhof CultuurAgendaGeorge & Eran lossen Wereldvrede op! De Finale

George & Eran lossen Wereldvrede op! De Finale George & Eran Producties ism Theater Rast

In deze Oerol-hit, het slotstuk van hun bewierookte trilogie, hebben George en Eran de sleutel gevonden om de poorten naar Wereldvrede te openen.

In de muzikale conflictkomedie ‘George & Eran lossen Wereldvrede op! De Finale’, keren de twee vrienden voor een laatste keer terug op het podium om eindelijk de klus te klaren waar ze drie jaar geleden aan begonnen.

George ondernam een reis richting moederland en strandde in Lesbos waar hij elke dag honderden landgenoten aan zag spoelen in overvolle en beschadigde boten. Hij deed wat hij kon en droeg zoveel zijn schouders dragen konden. Eran trok vol goede moed naar Den Haag en ondernam een reis die hem leidde langs beleidsmakers en wetgevers. Via Brussel langs Parijs naar Berlijn om te praten met mensen die het verschil kunnen maken, om zo de vrede als domino-effect over de wereld te verspreiden. In dit slotstuk van hun bewierookte trilogie hebben zij de sleutel gevonden waarmee ze de poorten openen die naar Wereldvrede zullen leiden.

Persquotes:

Scènes ***** "Magistraal slotstuk van George & Eran"

NRC: “Superieur geacteerd en bij vlagen vlijmscherp. Dit moet gezien worden!"

Dagblad vh Noorden: "Imposant drieluik- Syriër George en Israëliër Eran pellen elkaar meedogenloos af "

Volkskrant: "Zelfs politieke dilemma's krijgen een introspectieve behandeling in de rake slotaflevering van George & Eran lossen Wereldvrede op."

Gouden Kalf

Lees ook het interview met George Tobal in NRC van 5 oktober 2017 hier. George won in het najaar 2017 een Gouden Kalf voor zijn acteerprestaties.

Credits

Concept, tekst & spel: George Elias Tobal en Eran Ben-Michaël; Regie: Koos Terpstra; Muziek: Pascal van Huls

INSPIRATIEAVOND

Theatervereniging NEST koos deze voorstelling als inspiratieavond; alle leden kunnen op de avond zelf een vrijkaart ophalen bij de kassa.

NB Wel even je studentenkaart mee nemen en zorgen dat je de verenigingsbijdrage hebt betaald!

TIP

Maak je avondje uit compleet met de Vrijhof Cultuurhap in het Theatercafé!

TIP

Lees voor het bestellen de informatie voor bezoekers.

Vragen?

Deze voorstelling is ook te zien:
op zaterdag 7 april 2018 bij Theater Hof88 in Almelo.
op donderdag 12 april 2018 bij Stadstheater De Bond in Oldenzaal.

Studenten met UnionCard€ 5,-
Studenten€ 7,50