UTVrijhof CultuurAgendaThe Unpleasant Surprise

The Unpleasant Surprise Theater Rotterdam: Davy Pieters

Hoe gaan we om met de gruwelijkheden die zich aandienen via onze schermen? Deze beeldende voorstelling van Theater Rotterdam (voorheen Ro Theater) confronteert ons met het leed van anderen en hoe we dit binnen laten komen.

Dagelijks worden we geconfronteerd met een geweldige stroom aan beelden. Een groot deel van deze beelden zijn beelden van geweld. Gebeurtenissen uit de levens van medemensen, vaak onbekenden. We weten dat wat we zien werkelijk gebeurd is, toch kunnen wij ernaar kijken en ervan wegkijken. Hoe je te verhouden tot werelden die zich aandienen via een scherm? Wat is het effect daarvan op wie wij zijn? The Unpleasant Surprise zoekt naar die verbintenis in een beeldende en fysieke voorstelling. Want met alles wat wij vastleggen gaat ook iets verloren.

CREDITS
concept/regie Davy Pieters

spel Klará Alexová, Rob Smorenberg, Niels Kuiters
decorontwerp
Lena Newton
muziek Jimi Zoet
Ryan Cherewaty
kostuumontwerp
Erik Bosman
lichtontwerp
Yuri Schreuders
productie Theater Rotterdam

Davy Pieters en Theater Rotterdam

Davy Pieters (1988)  is één van de makers van Theater Rotterdam, het nieuwe stadstheater van Rotterdam.
De voorstellingen van Davy zijn onderzoeken naar de toekomstige mens en de manier waarop deze beïnvloed wordt door technologische ontwikkelingen en beeldcultuur. Haar voorstellingen kenmerken zich door een sterke beeldende, fysieke en filmische stijl. De afgelopen jaren maakte Davy The Truth About Kate (2014), How Did I Die (2014), Made in Here (2016) en de Oerolhit Re-enactment of the Now (2016). The Unpleasant Surprise is haar eerste voorstelling bij Theater Rotterdam.

Theater Rotterdam werkt met een ensemble van makers, spelers, regisseurs en choreografen en leidt de nieuwste generatie theatermakers op. In onze schouwburg presenteren we (inter)nationaal theateraanbod van excellente kwaliteit. Theater Rotterdam staat voor grensverleggend, interdisciplinair theater dat het verschil, de diversiteit en de veelvormigheid toont. Rotterdam is de bron én de brug naar andere wereldsteden. Theater Rotterdam is ontstaan uit de fusie van Ro Theater, Rotterdamse Schouwburg en Productiehuis Rotterdam.

Quotes

ijzersterke ontknoping” – Theaterkrant ****

"De drie geweldige mime-spelers slagen erin de abstracte nieuwsflarden tegelijk realistisch én absurd neer te zetten." –  NRC***

Inspiratieavond

InterNESTional, de internationale groep van theatervereniging NEST koos deze voorstelling als inspiratieavond; alle leden kunnen op de avond zelf een vrijkaart ophalen bij de kassa.

NB Wel even je studentenkaart mee nemen en zorgen dat je de verenigingsbijdrage hebt betaald!

CONCORDIAPAS

Leden van Concordia Film Theater Beeldende Kunst betalen voor deze voorstelling op vertoon van hun Concordiapas € 7,50 i.p.v. € 10,-.

TIP

Lees voor het bestellen de informatie voor bezoekers.

Vragen?

Studenten met UnionCard€ 5,-