Save the date(s): van Torentje naar Torentje

Van 6 t/m 17 november staat de campus in het teken van een bijzonder terugkerend evenement: 'van Torentje naar Torentje'. Voor de derde keer op de campus: een unieke serie vraaggesprekken waarbij Tubantia en de Universiteit Twente in gesprek gaan met de lijsttrekkers in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen.

Vinod Subramaniam

Al sinds 1961 zijn studenten, medewerkers en alumni van de Universiteit Twente sterk maatschappelijk verbonden. We blijven voortdurend in contact met beleidsmakers in Den Haag om zo Twente vooruit te helpen. Voor Tubantia is dat niet anders. Daarom slaan we opnieuw samen een brug tussen de politieke arena in Den Haag en de betrokken burger in Twente. Ik ben er trots op dat het wederom gelukt is de politieke top naar onze campus te halen.

Vinod Subramaniam

Dit jaar verwelkomen we enkele prominente politieke kopstukken. De bevestigde namen zijn tot nu toe: Dilan Yesilgöz (VVD), Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA), Caroline van der Plas (BBB), Henri Bontenbal (CDA), Rob Jetten (D66), Mirjam Bikker (ChristenUnie), Lilian Marijnissen (SP), Laurens Dassen (Volt) en Chris Stoffer (SGP). Vlak voor de Tweede Kamerverkiezingen komen deze lijsttrekkers naar Twente om hun verkiezingsprogramma te bespreken. Zo vergroten we de betrokkenheid en de dialoog tussen beleidsmakers en het Twentse publiek.

Over Van Torentje naar Torentje

'Van Torentje naar Torentje' symboliseert de verbinding tussen Twente en politiek Den Haag, de twee iconische torens op laagwater: het kunstwerk op de campus van de Universiteit Twente (Het Torentje van Drienerlo) en de werkkamer van de premier (Het Torentje) bij het Binnenhof in Den Haag. Deze verbinding is van groot belang voor zowel de Universiteit Twente als Tubantia.

Met deze serie vraaggesprekken trekken de Universiteit Twente en Tubantia samen op om de verkiezingscampagne naar Twente te halen. Het brengt de politieke arena en geïnformeerde lezers van de krant en de UT-gemeenschap dichter bij elkaar, vergroot de betrokkenheid en stimuleert de dialoog tussen beleidsmakers en het Twentse publiek. De gesprekken zijn live bij te wonen en het publiek kan de lijsttrekkers aan de tand voelen met scherpe vragen.

Mis deze unieke kans niet om politiek van dichtbij te ervaren en deel te nemen aan de discussies die niet alleen het land maar ook de regio vormgeven. Houd de data vrij in je agenda. Binnenkort volgt meer informatie met precieze tijden en de mogelijkheid tot aanmelden.