HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenUT biedt wetenschappelijke inzichten tijdens Food Festival Stoer Voer

UT biedt wetenschappelijke inzichten tijdens Food Festival Stoer Voer

Technologische innovaties in eten en een gezonde levensstijl: Ontdek en ervaar het op Food Festival Stoer Voer

Stoer Voer Food Festival staat voor de deur op 26, 27, 28 en 29 mei 2022. Eén van de onderzoeksprogramma’s ‘Personalized eHealth Technology’ binnen het Technisch Medisch Centrum van de UT ondersteunt het Festival met wetenschappelijke activiteiten.

Proef de wereldse smaken bij de foodtrucks, ga naar de openluchtbioscoop en beleef het verrassende programma voor jong en oud over technologische innovaties in eten, gezonde levensstijl en duurzaamheid in en rond de innovatietent gehost door de Universiteit Twente. Gepassioneerde wetenschappers van het Technisch Medisch Centrum – Personalized eHealth Technology geven inspirerende mini-colleges in begrijpelijke mensentaal, Science on Tour / Experimenta (Pre-U) zorgt voor toffe experimenten en medewerkers van het BMS lab zijn aanwezig met een paviljoen vol gave demo’s en workshops.

• 27 & 28 mei (het festival is op 26 – 29 mei)
  • 14.00 – 18.00
  • Gerrit Jan van Heekpark, Enschede (tussen Campus UT en stadscentrum

Hieronder het inhoudelijke programma, in willekeurige volgorde:

• Led diner tafel: weet wat je eet | Demo & Lezing
  • Verbeteren gezondheidszorg door eHealth toepassingen | Lezing
  • Spelenderwijs leren over de impact van eten | Demo & Lezing
  • Science on Tour - Experimenta - Pre-U | Experimenten: Smaken onderscheiden-proef / Gewenning van de tong-proef / Vitamines / Stikstof ijs
  • BMS-Lab paviljoen | Demo's & Experimenten: Serious gaming bij nonalcoholic fatty liver disease, Eye-tracking, Virtual Reality, Augmented Reality en meer
  • CO2 Blues by Dr.ir. Bob Hoomans | Lezing

Voor meer informatie, zie het volledige programma van het Food Festival Stoer Voer.