HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenNepbericht over klimaatnoodtoestand en klimaatberaad

Nepbericht over klimaatnoodtoestand en klimaatberaad

Eerder vandaag hebben diverse medewerkers en studenten een email ontvangen met als onderwerp “IMPORTANT Climate Emergency & Assembly”. In de mail wordt gesproken over het uitroepen van de klimaatnoodtoestand en het houden van een ‘klimaatberaad’. Hoewel uit de email blijkt dat dit geen echt bericht is van het College van Bestuur van de Universiteit Twente, heeft mogelijk niet iedereen dit als nepbericht herkend.

Als CvB onderschrijven we het belang van het nemen van duurzaamheidsmaatregelen, maar keuren we deze wijze van verspreiden van informatie onder medewerkers en studenten ten zeerste af.

Op dit moment onderzoeken we hoe de afzender er in is geslaagd om onrechtmatig een grote hoeveelheid emailadressen van medewerkers en studenten te verzamelen. Er zijn op dit moment geen signalen dat dit het gevolg is van een hack. Ook bevat de verzonden email geen links die een mogelijk cyberrisico opleveren.

Mochten we meer informatie hebben, dan zullen we je daarover informeren via de medewerkersportal en studentenportal.

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)