Wijzigingen richtlijnen wachtwoord

De UT heeft de afgelopen jaren een aantal nieuwe cyber beveiligingsmaatregelen doorgevoerd, zoals invoering van de Multi-Factor Authentication (MFA). Hiernaast wijzigt de UT per 1 december 2022 de richtlijnen voor je wachtwoord.

Wat verandert er?
Per 1 december 2022 is het niet meer verplicht om jaarlijks je wachtwoord te wijzigen. Een andere wijziging is dat het minimum aantal karakters is veranderd van 10 naar 14.

Tips voor een sterk wachtwoord en informatie over wachtwoordbeheerders vind je ook in de richtlijnen.

Authenticatie zonder wachtwoord
Ondertussen blijft de afdeling LISA werken aan het verhogen van de veiligheid van de universiteit, haar medewerkers en studenten, zoals authenticatie zonder wachtwoord. Blijf dus zeker de website over cyberveiligheid in de gaten houden!