HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenPilot: nieuwe online tool voor stages en afstuderen

Pilot: nieuwe online tool voor stages en afstuderen

Het vinden van een stage, afstudeeropdracht, bijbaan of startersfunctie die écht bij jou past, is vaak niet zo eenvoudig. Het bewust worden van waar kansen liggen, welke bedrijven in de buurt bij je passen en het overzichtelijk vergelijken van verschillende opties is praktisch onmogelijk. Om studenten te ondersteunen en ontzorgen, moet daar verandering in komen, bedacht UT-promovendus Berry Gerrits.

Samen met enkele UT-alumni ontwikkelde hij daarom in z’n vrije tijd de BedrijvenWijzer: een online en data-gedreven tool die studenten laagdrempelig en eenvoudig inzicht geeft in welke bedrijven bij hem of haar passen, op basis van studierichting, interesses, persoonlijkheid en cultuur. Dit wordt uitgedrukt in verschillende matchings-scores, zodat je goed kan zien welke bedrijven in de regio het best bij jouw ambities passen en ook daadwerkelijk naar jou op zoek zijn. Gewoon even oriënteren kan natuurlijk ook. Het uitgangspunt is dat de student de baas is. Het is dan ook gratis, volledig vrijblijvend en je geeft zelf aan wat je voorkeuren zijn.

Om de BedrijvenWijzer te toetsen gaat er vanaf 17 januari een pilot van start. Studenten Technische Bedrijfskunde, Werktuigbouwkunde, Technische Informatica, Elektrotechniek en Bedrijfsinformatietechnologie van zowel de Universiteit Twente als het Saxion, kunnen al van start. De focus ligt momenteel op de regio Twente en geeft je een uniek en data-gedreven inkijkje in bedrijven in de buurt en hoe jij daar bij past.

Gezien de BedrijvenWijzer nog in de pilot fase zitten, zal nog niet alles optimaal werken en we nodigen jou dan ook graag uit om er gebruik van te maken en je mening te ventileren. De BedrijvenWijzer is te vinden via www.bedrijvenwijzer.com.