ECIU University en de UT Nieuwe webserie

Je hebt het vast al wel eens voorbij zien komen, ECIU University. Maar wat houdt deze Europese universiteit nu precies in? En wat is de rol van de UT? Wat verstaan we precies onder challenge based learning, flexibele leergangen en micro-credentials en wat betekent dat voor het onderwijs?

Dit is de eerste aflevering van een nieuwe webserie over ECIU University en de UT.

Projectdirecteur Sander Lotze legt uit voor welke uitdagingen het hoger onderwijs staat en waarom challenge based learning ons antwoord is op die verandering. Ook horen we ervaringsverhalen. Van docenten, studenten en een bedrijf waarmee onze studenten en docenten samenwerken om uitdagingen op te lossen (een challenge-provider). Ga er goed voor zitten en laat je meenemen in de ECIU University.

In de volgende aflevering staan de docenten centraal.