Komende studentverkiezingen Universiteitsraad

Zoals je misschien al gemerkt hebt, zijn er van maandag 31 mei t/m vrijdag 4 juni 2021 verkiezingen voor de studenten van de Universiteitsraad (UC). Het is belangrijk om te gaan stemmen, zo bepaal je wie jouw belangen in de Universiteitsraad vertegenwoordigt.

Hoe en wanneer stemmen?

Op maandag 31 mei ontvang je een e-mail met daarin een link om je stem uit te brengen. Daarna kun je ook stemmen via het nieuwsbericht op de studentenportal.

Wie zijn de kandidaten?

De bijgevoegde compilatielijst geeft een overzicht van de studenten die zich kandidaat hebben gesteld. Meer informatie over het UC, de kandidaten, de deelnemende partijen en het elektronisch stemmen vind je op de website van de Universiteitsraad.

Wat is de functie van de UC?

De UC is het centrale vertegenwoordigende orgaan van de UT. De raad heeft instemmingsrecht en geeft advies over belangrijke besluiten van het College van Bestuur. Ook kan het UC vragen, ideeën en voorstellen van medewerkers en studenten rechtstreeks voorleggen aan het College van Bestuur. Bekijk hieronder de video met het studentenverslag voor een goede indruk van de werking van de universiteitsraad aan onze universiteit.

Video Student Report: Wat doet de Universiteitsraad?

Vragen?

Heb je vragen of opmerkingen, stuur ze dan naar de kiescommissie.