HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenOnline schriftelijke tentamens in tijd van Corona

Online schriftelijke tentamens in tijd van Corona

Door de landelijke maatregelen kunnen we onder andere niet schriftelijk toetsen zoals we gewend zijn. Ook moeten we studievertraging minimaliseren. Daarom heeft de UT een alternatieve werkwijze opgesteld. In dit document lees je hoe de Universiteit Twente omgaat met schriftelijke toetsen tijdens de Coronacrisis en wat dit voor jou als student kan betekenen. Voor de docenten is er een werkwijze als advies opgeschreven en een aanvraagformulier beschikbaar op de website van CES.

Het uitgangspunt is dat we docenten en studenten een werkwijze bieden die het dichtst bij de volledige betrouwbaarheid van de toetsen komt. De opleidingen zijn geadviseerd over hoe zij dit het beste kunnen inrichten en bepalen zelf in hoeverre ze dit advies opvolgen. De beoordeling over de betrouwbaarheid van een online toets ligt volgens het advies bij de docenten in plaats van bij de Examencommissie.

We realiseren ons dat dit niet alle vormen van toetsen ondervangt. Dit heeft onze aandacht en informeren je wanneer mogelijk.