HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenEntrepreneurial Day 2019: UT Challenge nadert z'n apotheose

Entrepreneurial Day 2019: UT Challenge nadert z'n apotheose

Studenten in de UT Entrepreneurial Challenge hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan hun innovatieve businessidee. Met hulp van ervaren ondernemerscoaches hebben zij hun plannen en pitches in diverse workshops en innovatiesessies aangescherpt. Op donderdag 20 juni tijdens Entrepreneurial Day volgt de spannende ontknoping: uit de twintig overgebleven deelnemers worden de winnaars bepaald.

Entrepreneurial Day 2019

Vaste prik inmiddels, eind juni: Entrepreneurial Day. Wat voorheen de innovatielezing was, is omgetoverd tot een volgepakt programma rond talent en ondernemerschap. Voor dit jaar is Guido Berben uitgenodigd voor de innovatielezing. Hij is één van de oprichters van de betaalapp Tikkie en kan gepassioneerd vertellen hoe zijn startup de wereld van het online betalen op de kop heeft gezet. Jong muzikaal talent Mart Hillen is ook van de partij. Onlangs heb je 'm kunnen zien op het podium bij het Twents Gitaarfestival of horen spelen bij 3FM op de radio. Mart is fingerstyle gitarist en kan met zijn gitaar het geluid van een volwaardige band vertolken. En uiteraard worden ook de prijzen uitgereikt: traditioneel reiken we deze dag de Van den Kroonenbergprijs en de Marina van Dammebeurs uit. Voorafgaand aan het event is in de hal van de Waaier de Entrepreneurial Market, waar je kan komen kennismaken met alle deelnemers van de Challenge en nog vele andere innovatieve standhouders.

Kortom, een vol programma met veel inspiratie en talent. Je kan je nog aanmelden voor deze middag: meer info en registreren via www.utwente.nl/entrepreneurialday

UT Entrepreneurial Challenge

Enkele jaren geleden zijn we gestart met de UT Entrepreneurial Challenge: een wedstrijd waarin talentvolle studenten met elkaar strijden om het meest innovatieve businessidee. Een goed businessidee ontwikkelen is niet zozeer een wedstrijd, maar de onderlinge strijd geeft de deelnemers net even dat laatste duwtje om alles uit de kast te halen voor het beste idee en de beste pitch. Om een goede vergelijking mogelijk te maken, zijn er drie categorieën: Ideation, Prototyping en Start Up. De jury heeft een grote stem in wie er met de prijs vandoor gaat, maar ook het publiek mag haar stem laten horen. Op de website van de UT Challenge kan je zien welke twintig teams aan de finale mogen meedoen.