The TechMed Event | 2023

Shaping a healthy future

Om de gezondheid van zowel mensen als de planeet te waarborgen, moeten we de onderlinge verbondenheid van ecologische, sociale en economische systemen erkennen en collectieve actie ondernemen om een gezondere en duurzamere wereld voor de komende generaties te garanderen. Het TechMed Event, dat op 1 november 2023 in Twente plaatsvindt, gaat over de snelle vooruitgang in technologie voor een gezonde toekomst. Terwijl de gezondheidszorg zich inspant om de gezondheid van mensen te verbeteren, is zij ook verantwoordelijk voor 7% van de CO2-uitstoot, 4% van het afval en 13% van het grondstoffenverbruik in Nederland. Daarnaast heeft klimaatverandering aanzienlijke gevolgen voor ons welzijn, zoals hittegerelateerde ziekten, door vectoren overgedragen ziekten en sociale en economische gevolgen.

Door duurzame praktijken te bevorderen en milieuvriendelijke technologieën te gebruiken, kan de medische technologiesector bijdragen aan het beperken van klimaatverandering. Met de technologische vooruitgang hebben medische technologieën het potentieel om een revolutie teweeg te brengen in de gezondheidszorg. Omdat deze ontwikkelingen razendsnel gaan, ontstaan er veel kansen binnen de gezondheidszorgsector. De uitdaging ligt echter in het afwegen van duurzaamheid naast efficiëntie, betaalbaarheid, toegankelijkheid en patiëntgerichtheid.

Routekaart voor een duurzame toekomst in de gezondheidszorg

Ons jaarlijkse TechMed Event wil toonaangevende belanghebbenden samenbrengen, waaronder professionals uit de gezondheidszorg, industriële partners, onderzoekers, investeerders, getalenteerde studenten en gezondheidszorgorganisaties, om de nieuwste ontwikkelingen te belichten en te bespreken hoe medische technologieën de wereldwijde gezondheidszorg kunnen beïnvloeden en de weg kunnen effenen voor een duurzame toekomst voor de komende generaties. Door het stimuleren van interdisciplinaire samenwerking wil het evenement kennis bevorderen, innovatie stimuleren en een routekaart maken voor een duurzame toekomst in de gezondheidszorg.

Ticketing

Geïnteresseerd in het bijwonen van The TechMed Event, dat plaatsvindt op woensdag 1 november 2023? Mis het niet! Verzeker je snel van een ticket, want de beschikbaarheid is beperkt. Vergeet niet dat de deadline voor het kopen van tickets 30 oktober om 11:59 is, tenzij we voor die tijd uitverkocht zijn.

Wat kun je verwachten?

Tijdens de hele dag kun je je laten inspireren door keynote talks van Maarten van Aalst (directeur-generaal en Chief Science Officer van het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut en hoogleraar aan de Universiteit Twente - ITC) en Diederik Gommers (hoogleraar Intensive Care Geneeskunde aan het Erasmus MC). Er zijn boeiende discussies over de 'Green Deal', een paneldiscussie over 'Planetaire gezondheid en duurzame gezondheidszorg' en een sessie gewijd aan de R-ladder initiatieven. Wil je ook geïnspireerd en geïnformeerd worden over de nieuwste medisch technologische ontwikkelingen, bezoek dan zeker de sessies 'Staffing crisis in healthcare', 'AI in healthcare', 'Organ-on-a-chip', 'E-Health technology', '10 jaar pioniers in HealthCare', 'Digital Innovation Hub in Healthcare Robotics', 'TechMed Centre Vitality Tour', 'Acceleration Implementation', 'TechMed academy', en nog veel meer. Deze sessies bieden waardevolle inzichten in de ontwikkelingen en innovaties binnen het TechMed Centre.

• Meet & connect with stakeholders
  • We expect 500+ attendees (from 15+ countries, 100+ companies, 100+ clinicians)

De editie van 2022

Op 2 november 2022 kwamen zo'n 550 medische professionals, MedTech bedrijven, onderzoekers en studenten samen voor een dag vol inspiratie en netwerken, in het TechMed Centre. Het TechMed Event vormde de aftrap van de MedTech Twente Week die in samenwerking met partners van MedTech Cluster Twente werd georganiseerd (2-4 november). Het TechMed Event van dit jaar was gericht op de personeelscrisis in de gezondheidszorg en we lieten de nieuwste medisch-technologische ontwikkelingen zien.

MedTech Twente Week

Het TechMed Event is onderdeel van de inspirerende MedTech Twente Week. Deze week brengt het MedTech ecosysteem samen, gericht op het bundelen van krachten, innovatieve geesten en de klinische praktijk. Een diversiteit aan impactvolle initiatieven, van inspirerende conferenties tot effectieve matchmakingsessies, vindt plaats van 29 oktober tot 2 november in Twente (Enschede, Nederland), georganiseerd door het innovatiecluster MedTech Twente. Ontmoet en kom op één plek in contact met MedTech-stakeholders, van clinici tot investeerders en van bedrijven tot artsen, en bespreek hoe we allemaal medische technologieën kunnen versnellen om onze toekomstige gezondheidszorg krachtiger te maken.

Georganiseerd door het TechMed Centre

Duurzame en gepersonaliseerde gezondheid mogelijk maken door middel van technologie

Het Technical Medical (TechMed) Centre is een toonaangevend innovatiecentrum dat invloed heeft op de gezondheidszorg door middel van onderzoek, innovatie en onderwijs. Uitgerust met ultramoderne infrastructuur, waaronder onderzoekslaboratoria, preklinische testbanken en gesimuleerde ziekenhuisomgevingen, stimuleert het TechMed Centre technologische vooruitgang in de gezondheidszorg.

Impact op de gezondheidszorg

Wij geloven dat de ontwikkeling, evaluatie en juiste implementatie van technologie duurzame en gepersonaliseerde gezondheid voor iedereen mogelijk maakt. In onze missie om impact te hebben op de samenleving stimuleren we ondernemerschap en laten we (nieuwe) bedrijven groeien binnen ons regionale ecosysteem. Als innovatiehub werken we samen met experts uit de gezondheidszorg, biomedische technologie en overheidssectoren om impact te maken op gezondheid in de maatschappij. Lees ons volledige verhaal.