UTMESA+MESA+EvenementenBrainspiration 2022

Brainspiration 2022

Save the date voor Brainspiration 2022, een internationale bijeenkomst over brein-geïnspireerde concepten en materialen voor informatieverwerking en detectie.

Tijdens Brainspiration 2022 staan de recente vooruitgang en toekomstperspectieven op het gebied van brein-geïnspireerde concepten en materialen voor informatieverwerking en sensing centraal, waaronder:

• intelligente materie voor informatieverwerking en detectie
  • analoge in-memory computing
  • oscillerende neurale netwerken
  • nieuwe computationele bouwstenen en architecturen in onconventionele fysische substraten
  • theoretische concepten van computerverwerking in niet-digitale, "breinachtige" fysische substraten

Wij streven ernaar onderzoekers uit de natuurkunde, scheikunde, elektrotechniek, materiaalwetenschappen, machinaal leren, computertechniek, niet-lineaire dynamica, etc. bij elkaar te brengen, wat zorgt voor een zeer interdisciplinair karakter van de bijeenkomst.

Co-voorzitters

• Yoeri van de Burgt, Technische Universiteit Eindhoven
  • Alexander Khajetoorians, Radboud Universiteit Nijmegen
  • Beatriz Noheda, CogniGron - Rijksuniversiteit Groningen
  • Wilfred van der Wiel, BRAINS - Universiteit Twente

Locatie: Online en op de Universiteit Twente.

Meer informatie volgt spoedig. Houd onze website in de gaten.