UTFaculteitenETNieuwsKlimaatverandering en energietransitie

Klimaatverandering en energietransitie Publieke lezing en paneldiscussie door prof. dr. Witoelar

Op vrijdag 31 augustus 2018 zal prof.dr. Rachmat Witoelar, de speciale gezant van de President van Indonesië op het gebied van klimaatverandering en nationaal adviseur op het gebied van duurzaamheid, een publieke presentatie geven met als onderwerp: ‘Klimaatverandering tegengaan en de rol van technologische vooruitgang in Indonesië’.

Witoelar bezoekt Nederland om kennis uit te wisselen met sleutelpersonen van de centrale- en lokale overheid, parlement, universiteiten en non-profit organisaties op het gebied van klimaatverandering, energie transitie, en het bestuur rondom energie.

Als onderdeel van het bezoek aan de Universiteit Twente zou Witoelar het Indonesische perspectief op klimaatverandering met ons willen delen. Na afloop van de lezing zal er een paneldiscussie plaatsvinden met academici van de Universiteit Twente. Het publiek wordt uitgenodigd om deel te nemen aan de discussie.

We nodigen u allen uit om naar de lezing te komen en deel te nemen aan de discussie. Na afloop van de discussie is er een borrel.

Locatie: DesignLab 'IDEATE'
Tijd: 15:00 - 17:00

Over Prof. Witoelar

Rachmat Witoelar is de speciale gezant klimaatverandering van de President van Indonesie. Hij was de Minister van Milieu (2004 – 2009), en de voorzitter van de nationale raad betreffende klimaatverandering (2010 – 2014). Dankzij zijn werk op het gebied van milieu en klimaatverandering, heeft Witoelar Indonesische delegaties voorgezeten naar de ‘Conference of Parties (COP)’ van de Verenigde Naties sinds COP11 in Montreal in 2005 tot aan COP22 in Marrakech in 2015.

Rachmat Witoelar was de Indonesische Ambassadeur in Rusland, Kazakhstan, Turkmenistan en Mongolië (1993-1997) en was lang lid van het Indonesische parlement (1971-1993).

Prof. Witoelar wordt regelmatig uitgenodigd als spreker op internationale evenementen zoals de ‘Eco City World Summit’, ‘Asia Pacific Adaptation Network’, ‘International Conference on Sustainable Development’ op de Columbia Universiteit in New York, ‘Innovative and Climate Smart Cities’ georganiseerd door de Asia Society Form, en ‘Walk 21 Conference’ over ‘Walking and Livable Communities’ in Hongkong.

Informatie

Meer informatie is te verkrijgen via de ‘Country Coordinator Indonesia’: Lyande Eelderink: of de Coördinator International Affairs ET: Jelle Ferwerda.