UTFaculteitenETNieuwsDrie UT-studenten ontvangen Studiebeurs Topsector Water

Drie UT-studenten ontvangen Studiebeurs Topsector Water

Lisa Bogers, Martijn Peters en Kai Hermann ontvingen gisteren een studiebeurs van de Topsector Water. Deze beurs wordt uitgereikt aan veelbelovende studenten die voor een wateropleiding hebben gekozen.

Directeur-generaal Peter Heij overhandigde de beurzen aan 22 studenten van universiteiten en HBO’s, op het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Waterambassadeurs

In ruil voor de beurs brengen zij hun enthousiasme voor het waterthema over op andere studenten en scholieren. Als waterambassadeurs ontplooien zij hiervoor verschillende activiteiten. Waterambassadeurs van 2017, Daniël van den Heuvel, Vincent de Heus en Daniëlle van Middendorp gaven vorig jaar bijvoorbeeld gastlessen aan scholieren. Vincent: “Tijdens mijn gastlessen heb ik verteld hoe waterveiligheid is geregeld in Nederland. In Brabant vonden de kinderen dit heel spannend, want het water kon wel 3 meter stijgen bij hun eigen huis. Je kunt kinderen goed enthousiasmeren door het verhaal 'dichtbij' ze te houden.”

Ook vertegenwoordigen de waterambassadeurs de watersector op symposia. Daniël: “Bij het evenement ‘Making Waves’ op de Afsluitdijk presenteerden partijen van over de hele wereld hun water-innovaties. Als waterambassadeur gaven we commentaar en input voor verdere verbetering van de uitvindingen.”