UTFaculteitenEEMCSNieuwsMaria Vlasiou benoemd tot directeur LNMB

Maria Vlasiou benoemd tot directeur LNMB

Maria Vlasiou is benoemd tot de aankomende directeur van LNMB - het Landelijk Netwerk Mathematische Besliskunde. Vanaf 1 januari 2024 zal zij in de voetsporen treden van de huidige interim-directeur, Prof. Tjark Vredeveld. Vlasiou toont haar oprechte enthousiasme voor de kans om deze gerenommeerde organisatie de komende jaren te leiden.

Geschiedenis LNMB

Met een geschiedenis van meer dan vier decennia heeft LNMB een transformerende rol gespeeld binnen de Nederlandse gemeenschap voor Mathematische Besliskunde. Het heeft actief bijgedragen aan het bevorderen van nauwe samenwerking tussen onderzoekers op het gebied van Mathematische Besliskunde en professionals, zowel op nationaal als internationaal niveau. Vlasiou benadrukt dat deze robuuste samenwerkingsverbanden van essentieel belang zijn geweest voor de internationale prominentie van Mathematische Besliskunde in Nederland, waarbij ze een waardevolle aanvulling vormen op het reeds uitmuntende hoger onderwijs op dit terrein.

Terugkijken op de impact van LNMB, beschouwt Vlasiou het als een nationale schat, van onschatbare waarde voor zowel de lokale gemeenschap als voor expats. LNMB vergemakkelijkt de integratie van buitenlandse studenten door een platform te bieden waar ze tijdens cursussen en jaarlijkse conferenties in contact kunnen komen met experts op het gebied van Mathematische Besliskunde. Bovendien fungeert het als een waardevolle bron voor buitenlandse docenten, waardoor zij zichtbaarheid en connecties binnen de Mathematische Besliskunde-gemeenschap kunnen opbouwen.

Persoonlijke reis

De LNMB heeft voor Vlasiou ook een persoonlijke betekenis. Mede door de LNMB is Vlasiou in Nederland terecht gekomen. Als Erasmus-uitwisselingsstudent in Duitsland, vond ze het moeilijk om informatie te vinden over MB-groepen en onderzoeksmogelijkheden. Een toevallige ontmoeting met een LNMB-student veranderde alles. De website van LNMB werd een waardevolle bron en verschafte details over alle MB-onderzoeksgroepen, leiders en hun onderzoekslijnen in Nederland. Deze informatie leidde uiteindelijk tot Vlasiou's beslissing om haar PhD in het land te volgen.

Prioriteiten en plannen

Als de nieuwe directeur van LNMB schetst Vlasiou haar plannen voor de organisatie. Ze erkent de impact van de pandemie op het gemeenschapsgevoel van studenten en streeft ernaar dit aspect te herstellen en te verbeteren. Haar focus omvat het aanmoedigen van begeleiders om de waarde van LNMB voor hun studenten te benadrukken en OR-praktijkmensen actiever te betrekken bij het netwerk.

Ondersteuning van de Universiteit Twente

Vlasiou erkent de onwankelbare steun van de Universiteit Twente (UT) tijdens haar benoemingsproces. UT, dat LNMB beheerde van 2007 tot 2019, heeft Vlasiou's directeurschap enthousiast goedgekeurd. Ze is dankbaar voor de snelle en positieve reactie van UT op alle administratieve niveaus, waarbij de toewijding van de universiteit aan LNMB wordt benadrukt.

Tot slot kijkt Maria Vlasiou uit naar haar rol als directeur van LNMB, waarbij ze haar dankbaarheid uit voor de steun van UT en haar opwinding voor de toekomstige reis. Met een toewijding aan het versterken van de gemeenschapsbanden van LNMB en het bevorderen van samenwerking met OR-praktijkmensen, staat Vlasiou klaar om LNMB naar een nieuw tijdperk van excellentie te leiden.

Meer weten over het Landelijk Netwerk Mathematische Besliskunde?
Bezoek de LNMB website