UTFaculteitenEEMCSNieuwsSamenwerking met Koreaanse universiteit KAIST

Samenwerking met Koreaanse universiteit KAIST

Collegevoorzitter Victor van der Chijs heeft namens de Universiteit Twente een ‘memorandum of understanding’ (MoU, samenwerkingsovereenkomst) getekend met de Zuid-Koreaanse universiteit KAIST. Aan Koreaanse zijde ondertekende president Sung-Mo ‘Steve’ Kang.

De MoU maakt uitwisseling van studenten op het terrein van Human Media Interaction mogelijk, maar ook op andere gebieden wordt er samengewerkt. Van der Chijs vertegenwoordigt de UT op het International Presidential Forum on Global Research Universities in Korea. Op dit forum zijn collegevoorzitters en bestuurders aanwezig van prestigieuze universiteiten als Waterloo (Canada), Bandung (Indonesië), München en Berlijn (Duitsland), Tsukuba (Japan), Hong Kong en NTU en SUTD uit Singapore. Met een deel van deze universiteiten werkt de UT al samen.

De UT zette eind vorige week al een belangrijke, internationale stap met de joint lab overeenkomst met de South China Normal University uit Kanton, China.