UTAlumniverenigingenKwadrantNieuwsIn memoriam: Brigit Geveling

In memoriam: Brigit Geveling

Het nieuws dat onze oud-collega

Drs B.M. (Brigit) Geveling

overleden is in de nacht van 2 op 3 maart 2021, heeft ons diep geraakt.

Brigit kwam in 1985 in dienst en was vijfendertig jaar lang actief als docent bij de afdeling Toegepaste Wiskunde. Ze was lange tijd de bachelorcoördinator van de afdeling. In die rol was ze het anker voor vele generaties wiskundestudenten en veel studenten en collega's van andere opleidingen voor wie de wiskundeafdeling vakken verzorgde. Brigit heeft substantieel bijgedragen aan de implementatie van het Twents Onderwijsmodel in de bacheloropleiding Technische Wiskunde.

Tot het einde van haar carrière zocht ze actief naar de meest effectieve onderwijsvormen voor de veranderende student. In 2018 was ze de winnaar van de Brinksma Innovation Grant. Met de prijs onderzocht ze de meerwaarde van teamgestuurd onderwijs bij wiskundecursussen, ook al was ze toen al ziek.

Brigit was geliefd bij studenten. Als blijk van waardering hebben de studenten haar tot erelid van studievereniging Abacus benoemd. Ze zal herinnerd worden door de Brigit Geveling Best Presentation Award, die wordt uitgereikt aan de beste presentator op de jaarlijkse Bachelor Conference, die jaren geleden werd geïnitieerd door Brigit.

Ons medeleven gaat uit naar haar partner Leo en twee dochters Marieke en Saskia, verdere familie en geliefden.

Mede namens het College van Bestuur en de medewerkers en studenten van de Universiteit Twente,

Prof. Joost Kok, decaan faculteit EEMCS
Prof. Stephan van Gils, afdelingsvoorzitter Technische Wiskunde