UTAlumniverenigingenKwadrantHet regent onderwijsprijzen bij DMMP

Het regent onderwijsprijzen bij DMMP

Afgelopen week werd Georg Still van de vakgroep DMMP (Discrete Mathematics and Mathematical Programming) verkozen tot docent van het jaar bij de opleiding Industrieel Ontwerpen. Wiskunde is misschien niet het meest populaire vak bij IO. Het onderwijs van Georg wordt gewaardeerd omdat hij de studenten helpt de hobbel te nemen in te zien dat wiskunde nutiig en misschien zelfs leuk is. Kort daarvoor verkozen de studenten Technische Informatica Harry Aarts, inderdaad ook van DMMP, tot docent van het jaar bij die opleiding. Harry is geliefd bij TI omdat geen moeite hem te veel is de studenten er bij te betrekken, maar ze moeten wel aan de bak bij hem. Tot slot is Marc Uetz, de vakgroepvoorzitter van DMMP, door onze eigen TW studenten verkozen tot docent van het jaar bij Technische Wiskunde. Waar Marc, die de Duitse nationaliteit heeft, enkele jaren geleden nog van de studenten hoorde dat ze zijn colleges het liefst in het Engels kregen, hebben de TW studenten inmiddels ontdekt da zijn uiteenzettingen over Discrete Wiskunde steeds weer één van de hoogtepunten van het jaar vormen. Het moge duidelijk zijn dat DMMP in een feestroes verkeert, en terecht. Iedereen van harte gefeliciteerd.