UTFaculteitenEEMCSAgendaeCMC Seminars: #1 Actieonderzoek

eCMC Seminars: #1 Actieonderzoek

Heb je altijd al willen weten hoe je actieonderzoek in de praktijk kunt inzetten

In deze seminar van 90 minuten geven Christiane Grünloh en Kira Oberschmidt van Roessingh Research & Development je een inleiding in Actieonderzoek. Deze vorm van participatief onderzoek houdt in dat je in iteraties, samen met de relevante stakeholders, onderzoek doet in de praktijk. Dit kan erg nuttig zijn om de draagkracht en zo uiteindelijk de impact van je project te vergroten, maar het is ook een complexe manier van werken. In vogelvlucht nemen we je mee langs de aanpak en meerwaarde van Actieonderzoek en eventuele knelpunten in de praktijk. Naast het kennismaken met actieonderzoek biedt deze seminar ook een mooie kans om kennis te maken met andere partijen die interesse hebben in dit onderwerp.

• Datum: 25 april
  • Tijd: 15.00 - 16.30 (incl. aansluitende netwerkborrel)
  • Taal: Nederlands
  • Locatie: Zuidhorst, ZH286 (Universiteit Twente)

Sprekers
Christiane Grünloh en Kira Oberschmidt (Roessingh Research & Development)

eCMC Seminars

Dit seminar markeert het begin van een reeks van activiteiten georganiseerd door het eCMC, waarin gezamenlijke sessies worden gehouden met partners die zich bezighouden met remote patient monitoring & eHealth. Deze sessies zijn ontworpen om een platform te bieden waarop experts uit verschillende sectoren samen kunnen komen, kennis kunnen delen en innovatieve ideeën kunnen uitwisselen over het gebruik van technologieën in de gezondheidszorg. Ons doel is om een diepgaand begrip te ontwikkelen van de uitdagingen en kansen op het gebied van remote patient monitoring en eHealth, en om gezamenlijk oplossingen te verkennen die kunnen leiden tot verbeterde patiëntenzorg en gezondheidsresultaten. We kijken ernaar uit om met u allen samen te werken en een positieve impact te hebben op de toekomst van de gezondheidszorg.

Registratie

Registreer je voor dit event
Klik hier

Hoewel dit een gratis evenement is, is het belangrijk om te onthouden dat registratie voor dit evenement niet vrijblijvend is. We rekenen op jouw deelname om drankjes en eten tijdens het programma te kunnen reserveren. Als je het evenement waarvoor je je al hebt geregistreerd niet kunt bijwonen, vragen we je vriendelijk om ons hiervan op de hoogte te stellen. Stuur een e-mail naar m.f.makkink@utwente.nl

eCMC

Zorg moet op de juiste plaats, op het juiste moment worden geleverd en waar mogelijk en noodzakelijk worden ondersteund door technologie. Hierbij vormen eHealth en Remote Patient Management (RPM) een belangrijke faciliterende technologie. Het eCMC verbindt wetenschap, gezondheidszorg en industrie om eHealth/Remote Patient Management-innovatie te versterken en te versnellen. Het eCMC begint in de regio Twente/Salland, maar heeft duidelijke nationale en Europese ambities.

Snelle innovatie voor RPM

Het eCMC (expertiseCentrum voor Remote Monitoring & Coaching) is een alles-in-één systeem: één plek met een uitgebreid en actief netwerk dat ondersteunende diensten biedt voor het ontwerp, de ontwikkeling en de implementatie van een product, onderzoek en training. Het eCMC is een initiatief van de Universiteit Twente - TechMed Centre en TNO, mede opgericht door NeLL en ondersteund door NovelT.