UTDienstenCFMDuurzaamheidNieuwsDuurzame studiereis naar Zuid-Korea voor studenten Technische Natuurkunde

Duurzame studiereis naar Zuid-Korea voor studenten Technische Natuurkunde

TOMMIE VEROUDEN EN LUC WALTERBOS, STUDENTEN van TECHNISCHE NATUURKUNDE, hebben een unieke oplossing bedacht om hun studiereis naar Zuid-Korea in juli 2022 milieuvriendelijker te maken.

Beseffend dat 31 studenten met het vliegtuig reizen veel CO2 zal uitstoten, besloten ze deze impact te compenseren door het steunen van duurzame projecten in ontwikkelingslanden.

Ze hebben de totale uitstoot berekend via www.atmosfair.de/en. Door exacte vluchtgegevens in te vullen, kregen ze de meest nauwkeurige schatting mogelijk. De berekening toonde aan dat ze 3035 euro aan CO2-uitstoot moeten compenseren. Met dit geld steunen de studenten verschillende duurzame projecten, zoals efficiënte kookstellen, zonne-energie, biogas en biomassa, waterkracht, milieueducatie en milieuvriendelijke toerisme. Ze hebben ook plannen om Mossy Earth te steunen in hun inspanningen om bossen aan te leggen, wildgebieden te herstellen en biodiversiteit te beschermen.

Het goede nieuws is dat het CvB, het Faculteitsbestuur TNW én de ouders van de studenten dit initiatief financieel steunen. Er is echter nog een resterend bedrag van 1105 euro nodig om deze reis volledig CO2-compenserend te maken.

Wil jij ook dit geweldige initiatief steunen? Je kunt nog steeds schenken!

Omdat de studenten zich alleen richtten op de milieueffecten van de vlucht zelf, zal elk overschot worden gebruikt om de impact van alle andere activiteiten tijdens de Studiereis te compenseren. En misschien wordt het zelfs CO2-positief!

Als je geïnteresseerd bent in wat ze tijdens de Studiereis hebben gedaan, kun je een reisverslag vinden op https://www.polarsteps.com/BE2022/.