UTDienstenCFMDuurzaamheidNieuwsTerugkijken: lunchlezing energiecrisis voor studenten

Terugkijken: lunchlezing energiecrisis voor studenten

De energiecrisis in Europa raakt iedereen, ook studenten. Concreet kan de energierekening volgend jaar voor hun wel zo'n €1000 per persoon hoger zijn. ‘Als je student bent, gaat de crisis veel sneller een impact op je hebben dan je misschien denkt’ zegt UT-onderzoeker Nando Tolboom. Daarom organiseerde hij op 13 september een informatie- en ondersteuningscollege speciaal voor studenten.

In de lezing legt hij uit  wat er aan de hand is en welke maatregelen je als student zelf kan nemen om je rekening onder controle te houden. De lezing werd ondersteund door huisvestingsorganisaties De Veste en SJHT, het energieloket van de gemeente Enschede en de Green Hub Twente van de UT.

Nu handelen

‘Nu handelen, terwijl de bladeren van de bomen vallen, zal je niet alleen deze winter helpen, maar ook de winters erna’ aldus Tolboom. ‘De uitdaging is inzicht krijgen in je verbruik en het realiseren van gedragsveranderingen. Het gaat daarbij niet alleen om jezelf, maar ook om huisgenoten en buren. Samen kun je de impact versterken.’

Wil je weten wat er aan de hand is en wat je kan doen? Kijk hieronder de lezing terug, en leer over de oorzaak van de crisis, de oplossingen die jij kan implementeren en de hulp de beschikbaar is vanuit de huisvestingsorganisaties en de gemeente.