UTDienstenCFMDuurzaamheidNieuwsCollege van Bestuur neemt oproep tot klimaatactie in ontvangst

College van Bestuur neemt oproep tot klimaatactie in ontvangst

Het College van Bestuur van de Universiteit Twente nam vanmiddag de Climate Letter van Scientists4Future Twente in ontvangst. Alle drie collegeleden waren aanwezig om de delegatie, bestaande uit Frieder Mugele, hoogleraar in de vakgroep Physics of Complex Fluids (TNW), Vera Araujo-Soares, hoogleraar in de vakgroep Health Technology & Services Research (BMS) en Erik Kemp, masterstudent Computer Science, te ontvangen. De oproep werd ondersteund door meer dan 600 medewerkers en studenten.

In hun Climate Letter roepen de initiatiefnemers op tot concrete en daadkrachtige stappen om de duurzaamheidsambities van de UT waar te maken. Bovendien moet de UT een inspirerend voorbeeld zijn voor het realiseren van een duurzame toekomst.

Het College van Bestuur toonde zich enthousiast over de oproep: "Het laat zien hoe medewerkers en studenten betrokken zijn bij het vraagstuk. Het is niet alleen een statement waarin zij meer vragen van de UT, maar ook een aanbod om daar actief zelf een bijdrage aan te leveren. Juist in die samenwerking komen we tot mooie resultaten. In de komende periode zullen we gezamenlijk kijken welke stappen we kunnen nemen in de duurzaamheidsambities van de UT.”